Hae nyt mentoriksi – uusi ryhmämentorointiohjelma käynnistyy

Ryhmämentorointiohjelma polkaistaan taas käyntiin marraskuussa 2015 ja mentoreita ohjelmaan etsitään nyt. Mentorin tuki on opiskelijoille todella arvokasta, mutta myös ohjelmaan osallistuneet mentorit ovat kokeneet saaneensa opiskelijoilta ja ohjelmalta paljon. Mentorit voivat ilmoittautua mukaan ajalla 1.9. – 30.9. Itse ohjelma käynnistyy 24.11. aloitustilaisuudella, ja päätetään yhteisesti 26.4.2016.

Kokemukset edellisistä ohjelmista ovat olleet erittäin rohkaisevia.

Palaute mentorilta:
”Ryhmämme oli keskusteleva. Teemoina olivat mm. asiantuntijuus, projektinhallinta ja urapolku. Keskustelu oli antoisaa ja vapautunutta, sain kokemusten vaihdosta paljon. Toivon, että onnistuin jakamaan kokemuksiani ja avaamaan mentoroitaville uusia näköaloja.”

Palaute opiskelijalta:
”Ryhmä oli mainio. Ajattelin ensin, että mentorointi toimii parhaiten parina, mutta taisinkin olla väärässä – ryhmästä oli viisinkertainen ilo! Kuuli enemmän kokemuksia ja ajatuksia ja sai vertaistukea.”

Tänä vuonna ohjelmassa ovat mukana seuraavat tiedekunnat:

• valtiotieteellinen tiedekunta
  • käyttäytymistieteellinen tiedekunta
  • humanistinen tiedekunta
  • matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta TAI
    • tietotietojenkäsittelytieteen laitos/ TKT Alumni
  • maa- ja metsätieteellisestä tiedekunnasta elintarvike- ja ympäristötieteiden laitos
  • bio- ja ympäristötieteellisen tiedekunnan ympäristötieteen opiskelijat (Lahden ympäristökampus)

Mentorointia tarjotaan suomen, ruotsin ja englannin kielellä. Ohjelmaan valitaan ensin mentorit, jonka toiveen mukaisesti ryhmän kieli määräytyy. Opiskelijoilla on siis jo hakuvaiheessa tiedossa, millä kielellä ryhmä kommunikoi. Ohjelmaan kuuluvat kirjalliset materiaalit on saatavilla kaikilla kielillä, mutta kaikille ryhmille yhteiset aloitus- ja päätöstilaisuudet pidetään suomenkielellä.

Mentoreiden haku ohjelmaan käynnistyy syyskuun 1. päivä ja opiskelijoiden lokakuussa, kun mentorit on valittu.