”Mentorointi oli kokemuksena mahtava”

Ryhmämentorointiohjelman 2015-2016 päätöstilaisuus pidettiin toukokuun puolivälissä. Opiskelijoille ryhmämentorointi antoi mahdollisuuden intensiivisiin keskusteluihin työurallaan jo edenneen alumnin kanssa. Opiskelijat saivat mentoreilta uusia ideoita työllistymiseen sekä pääsivät reflektoimaan osaamistaan ja tulevaisuuden suunnitelmiaan myös muiden aktoreiden kanssa.

”Se oli hyvää vertaistukea, avartavaa vuoropuhelua, uusiin ihmisiin tutustumista, jo hylättyjen vaihtoehtojen uudelleentarkastelua, itseen tutustumista ja omien tavoitteiden selkiyttämistä.” (aktori)

Mentorina toimineet alumnit pääsivät kuulemaan opiskelijoiden ajatuksia työelämään siirtymisestä ja sparraamaan aktoreiden työnhakutaitoja.

”Paljon tuntumaa nykyopiskelijoiden maailmaan ja työnhaun haasteisiin; uusia näkökulmia omaan rekrytointiin; valtavan hyvän verkoston näistä erittäin pätevistä tulevan työelämän osaajista.” (mentori)

Palautteissa moni mentori kertoi opiskelijoiden kanssa käytyjen keskustelujen myötä ryhtyneensä itsekin pohtimaan omaa uraansa ja tulevaisuuden visioitaan.

”Tämä on mielestäni tärkeää vapaaehtoistyötä akateemisen nuorison saamiseksi sujuvasti työelämään.” (mentori)

Seuraavan mentorointikierroksen suunnittelu aloitetaan elokuussa. Lisätietoja kerromme täällä mahdollisimman pian!

”Mentorointi oli kokemuksena mahtava, yrittäkää säilyttää se perinne hallituksen leikkauksista huolimatta!” (aktori)

Jutussa esitetyt sitaatit ovat suoria palautteita ryhmämentorointiohjelmaan 2015-2016 osallistuneilta aktoreilta ja mentoreilta.