Publications, presentations

 
Vainikainen, Hienonen, Lindfors, Rimpelä, Asikainen, Hotulainen, Hautamäki Mikä ennustaa koulutason oppimistulosten kehittymistä yläluokkien aikana pääkaupunkiseudulla ja sen kehyskunnissa? Kasvatus 2016
Vainikainen

Time on Task (TOT), increasing performance gaps,

 

Paper presentation, Oslo 28.9.2016
Lindfors, Minkkinen, Hotulainen, Rimpelä Social capital, academic well-being and academic achievement: a multilevel longitudinal analysis among Finnish pupils Journal of Research on Adolescence 
Hotulainen, Hienonen, Kupiainen, Lindfors

Development of achievement and test taking behavior – a class-centered analysis

 

Paper presentation EARLI 2017 (Tre)
Minkkinen, Lindfors P., Kinnunen J., Finell E., Vainikainen M-P., Karvonen S. & Rimpelä A. Health as a predictor of students’ academic achievement – a three-level longitudinal study of Finnish adolescents. Journal of School Health 
Salmela-Aro, J. K, Reed, S., Minkkinen, J., Kinnunen, J., & Rimpelä A. Immigrant status, gender, and school burnout in Finnish lower secondary school students: A longitudinal study. International Journal of Behavioral Development