Itserekisteröintiin muutoksia

Moodlessa on muutettu asetuksia liittyen opiskelijoiden itserekisteröitymiseen uusissa kursseissa. Itserekisteröitymällä opiskelijat voivat kirjautua itse Moodle-kursseille ja opettajan ei tarvitse lisätä opiskelijoita yksitellen.

Muutos koskee sinua, jos haluat uusilla Moodle-kursseillasi

• antaa opiskelijoille oikeuden kirjautua itse suoraan kurssialueelle
  • laittaa kurssiavaimen, jonka avulla opiskelijat kirjautuvat

Itserekisteröityminen ei enää ole automaattisesti päällä uusissa kursseissa vaan se on piilotettuna. Mene kohtaan Asetukset > Kurssin ylläpito > Käyttäjähallinta > Osallistujien lisäämistavat. Klikkaa riviltä Itserekisteröityminen silmä-kuvake päälle. Kurssiavaimen lisäät tutusta paikasta eli klikkaa samalta riviltä ratas-kuvaketta ja mene kohtaan Kurssiavain.

Jaat Moodle-kurssisi linkin ja kurssiavaimen opiskelijoillesi kätevimmin Opetukseni-sivun kautta. Ks. video.

Lisätietoja moodle @ helsinki.fi