MUSIC FOR ALL -TUTKIMUSSEMINAARI 28.-29.11.2014

Neljäs Music for All -tutkimusseminaari kokoaa yhteen tutkijoita ja tutkimustiedosta kiinnostuneita keskustelemaan erityismusiikkikasvatuksesta ja siihen liittyvistä teemoista.

Tapahtuma on maksuton!

Ilmoittautua voi heti tästä.

PERJANTAI 28.11.2014
on suunnattu kaikille erityismusiikkikasvatuksesta, tuetusta musiikin opiskelusta ja näitä aiheita koskevasta tutkimuksesta kiinnostuneille.

14.00 Seminaarin aloitus: Markku Kaikkonen, Kaarlo Uusitalo & Resonaarigroup

14.15 Dosentti Elvira Brattico (Aalto yliopisto): Music emotions in the brain

15.00 Kahvi

15.15 Dosentti Minna Törmänen (Helsingin yliopisto): The role of individual learning capabilities in “Music for All” reform

16.00 Tutkimushankkeista ja menetelmistä, Dosentti Elina Kontu (Helsingin yliopisto) ja tutkija Heini Saarimäki (Aalto-yliopisto)

17.15 Skype-yhteys: Ph.D., MT-BC, Irvin Cooper Professor Alice-Ann Darrow (Florida State University): Ableism and Social Justice: Rethinking Disability in Music Education and Music Therapy

18.00 Yhteenveto seminaarista ja keskustelua tulevaisuudesta

19.00 Tutkimuspäivän päätös

LAUANTAI 29.11.2014
kokoaa yhteen ensisijaisesti tutkimusta tekeviä opiskelijoita keskusteluun ja menetelmälliseen ohjaukseen.

Avauspuheenvuoro:
dosentti Elina Kontu (Helsingin yliopisto) ja professori Raija Pirttimaa (Jyväskylän yliopisto)

Tutkimusohjausta ja menetelmäkoulutusta pienryhmissä tai yhdessä.

Osallistujia pyydetään lähettämään ½ sivun teksti esim. omasta tutkimuksesta/tutkimusmenetelmästä ja siihen liittyvistä kysymyksistä dos. Elina Konnulle, osoite: elina.kontu@helsinki.fi 15.11. mennessä.

Mukana keskusteluissa:
Professori Raija Pirttimaa (Jyväskylän yliopisto), dosentti Minna Törmänen, dosentti Elina Kontu, FT Ari Poutiainen, tutkija Sanna Kivijärvi, tutkija Sanna Ryökkynen, tutkija Anna Nuorsaari (Helsingin yliopisto), tutkija Heini Saarimäki (Aalto yliopisto) & Resonaarin johtajat Markku Kaikkonen ja Kaarlo Uusitalo.