Miksi järjestötoiminta?

Vuoden lähestyessä loppuaan ainejärjestöt ja muut yliopistojärjestöt valitsevat jälleen jäseniä hallituksiinsa ensi vuodelle, ja nyt onkin oikea aika ryhtyä järjestöaktiiviksi, jos ei aiemmin ole ollut toiminnassa mukana!

Kokosimme NEFAn hallituksen kesken hiukan fiiliksiä siitä, miksi järjestötoimintaan mukaan lähteminen kannattaa.

Hei NEFAn aktiivi, miksi sinä olet NEFAn hallituksessa?

”Shit and giggles”

”että voi ylläpitää samanhenkisten ihmisten yhteisöä tai ylipäätään auttaa semmoisen muodostumisessa”

”Koska hyvää porukkaa ja sosiaalista elämää, koska en muuten näkisi muita ihmisiä tai poistuisi asunnostani, yhteisö ja vertaistuki”

”Kuuluisat hallituschatin iltavillimme ovat kokemisen arvoiset”

”…liityin kun halusin tutustua ihmisiin. Sit joskus hallitustoiminnasta saa sen tunteen kuin olis jotenkin hyödyksi, mitä kaipaa henkiseen hyvinvointiin.”

”Vertaisyhteisö ja pystyy vaikuttamaan”

”Mulle ainejärjestö on hyvä paikka päästä matalan kynnyksen yli kokeilemaan eri taitoja, joita saattaa ja yleensä tarviikin myöhemmin työelämässä (helppona esimerkkinä kokouskäytänteet). Sen lisäks, että voi tuntee olonsa hyödylliseks, ainejärjestössä voi tuntee ittensä myös joskus tärkeeks. Esim. pj-vuosi on jääny mulle kivana mieleen siitä, että tuntu, että mun taidoista on oikeesti apua ja että mun rooli ainejärjestön jäsenenä on tärkee. Oppii miten ryhmässä on hyvä toimii etenkin kun on niin eri tasosia ja etenkin erilaisia ihmisiä, eikä sillai pakotetusti kuten kursseilla vaan sillai, et oikeesti haluis et kaikil on kivaa ja viihtyy.”

”Napakaira on best lehti ever ja sen tekeminen kivaa”

Siinäs kuulitte! Ainejärjestötoiminnassa pääset mm.

• Seuraamaan eturivistä ja jopa vaikuttamaan yliopiston ja tiedekunnan ajankohtaisiin asioihin
  • Verkostoitumaan muiden opiskelijoiden sekä oppiaineeseen liittyvien muiden organisaatioiden kanssa
  • Ideoimaan ja järjestämään sellaisia opiskelijatapahtumia joita järjestö mielestäsi kaipaa
  • Hankkimaan itsellesi opintopisteitä
  • Oppimaan työelämätaitoja ja saamaan täytettä ansioluetteloon

What’s there not to like?

Muutama kuva NEFAn instasta kertoo siitä, mitä kaikkea NEFA:n hallituksessa puuhaillaan… Kurkkaa lisää https://www.instagram.com/nefahelsinki/

Kiinnostuitko järjestötoiminnasta? NEFA-Helsingin syyskokous ja hallitusvaalit vuodelle 2018 järjestetään 15.12.2017 klo 17 (HYY:n Batman-kokoustila, Kaivokatu 10 A, 9.kerros)! Tule kokoukseen, jos olet kiinnostunut hallituksen jäsenyydestä! Kokouksen fb-event: linkki