Monographs

2007

Blomberg, Helena, and Kroll, Christian (2007) Different Rights and Duties Regarding Welfare Services: A Focus on the Municipal Level. Helsinki: SSKH.

Duedahl, Poul (2007) Fra overmenneske til UNESCO-menneske : en begrebshistorisk analyse af overgangen fra et biologisk til et kulturelt forankret menneskesyn i det 20. århundrede. PhD dissertation. Aalbolg: Aalborg Universitet.

Frih, Anna-Karin (2007) Flickan i medicinen – ungdom, kön och sjuklighet 1870–1930. PhD dissertation. Örebro: Örebro Universitet.

Hirdman, Yvonne (2007) Gösta och genusordningen. Feministiska betraktelser. Stockholm: Ordfront.

Lindén, Tord Skogedal (2007) Unearthing a European Union Family Policy. The Impact of Social Protection Policies. Working Paper 4. Bergen: Rokkansenteret.

Lundberg, Urban, Hedin, Marika, Rydström, Jens, and Tydén, Mattias (2007) Staten som vän eller fiende? Individ och samhälle i svenskt 1900-tal. Stockholm: Institutet för Framtidsstudier.

Lundqvist, Åsa (2007) Familjen i den svenska modellen. Umeå: Boréa Bokförlag.

Nordberg, Camilla (2007) Boundaries of Citizenship: The Case of the Roma and the Finnish Nation-State. PhD dissertation, Swedish School of Social Science. SSKH Skrifter 23. Helsinki: Helsinki University Press.

Rüdiger, Mogens (2007) Energi og regulering. Energipolitisk regulering og DONG A/S 1972–2004. PhD dissertation, Aalborg University. Copenhagen: Handelshøjskolens Forlag.

Siim, Birte, Lister, Ruth, Williams, Fiona, Anttonen, Anneli, Bussemaker, Jet, Gerhard, Ute, Heinen, Jacqueline, Johansson, Stina, Leira, Arnlaug, Tobio, Constanza, and Gavanas, Anna (2007) Gendering Citizenship in Western Europe: New Challenges for Citizenship in a Cross-National Context. Bristol: The Policy Press.