Monographs

2008

Ahrne, Göran, Roman, Christine, and Franzén, Mats (2008) Det sociala landskapet. Ensociologisk beskrivning av Sverige från 50-tal till början av 2000-talet. Stockholm: Bokförlaget Korpen.

Birnbaum, Simon (2008) Just Distribution. Rawlsian Liberalism and the Politics of Basic Income. PhD dissertation. Stockholm: Dept. of Political Science, Stockholm University.

Christiansen, Peter Munk, and Klitgaard, Michael Baggesen (2008) Den utænkelige reform. Strukturreformens tilblivelse 2002–2005. Odense: Syddansk Universitetsforlag.

Engwall, Kristina, and Söderlind, Ingrid (2008) Barndom och arbete. Umeå: Boréa.

Hilson, Mary (2008) The Nordic Model: Scandinavia since 1945. London: Reaktion Books.

Hirdman, Yvonne (2008) Alva Myrdal. The Passionate Mind. Bloomington: Indiana University Press.

Kettunen, Pauli (2008) Globalisaatio ja kansallinen me. Kansallisen katseen historiallinen kritiikki. [Globalisation and the National ‘We’. A Historical Critique of the National Gaze.] Tampere: Vastapaino.

Kristjánsdóttir, Ragnheiður (2008) Nýtt fólk. Þjóðerni og verkalýðsstjórnmál 1901–1944. Reykjavík: Háskólaútgáfan.

Marklund, Carl (2008) Bridging Politics and Science. The Concept of Social Engineering in Sweden and the USA, 1890–1950. PhD dissertation. Florence: European University Institute.

Nørgaard, Asbjørn Sonne, Rosendahl, Maud, and Jensen, Didde Cramer (2008) Plejehjemstilsyn – politik på pressens præmisser. Odense: Syddansk Universitetsforlag.

Petersen, Jørn Henrik (2008) Velfærd for ældre – holdning og handling. Odense: Syddansk Universitetsforlag.

Petersen, Jørn Henrik (2008) Hjemmehjælpens historie, idéer, holdninger, handlinger. Odense: Syddansk Universitetsforlag.

Petersen, Lis Holm (2008) Fællesskab og ansvar. En kvalitativ undersøgelse af danskernes opfattelse af ansvar og pligter i forhold til alderdomsforsørgelse. Odense: Syddansk Universitetsforlag.

Rainio-Niemi, Johanna (2008) Small State Cultures of Consensus. State Traditions and Consensus-Seeking in the Neo-Corporatist and Neutrality Policies in Post-1945 Austria and Finland. PhD dissertation, Faculty of Social Sciences. Helsinki: University of Helsinki.

Rydström, Jens, Norrhem, Svante, and Winkvist, Hanna (2008) Undantagsmänniskor: En svensk HBT-historia. Stockholm: Norstedts Akademiska.

Saaritsa, Sakari (2008) Beneath Moral Economy: Informal Assistance in Early 20th Century Finland. PhD dissertation. Florence: European University Institute.

Spilker, Kristin (2008) Assistert Slektskap. Biopolitikk i reproduksjonteknologienes tidsalder. PhD dissertation. Trondheim: Norges Teknisk-Naturvitenskapelige Universitet.