Monographs

2009

Andersson, Jenny (2009) När framtiden redan hänt. Socialdemokratin och folkhemsnostalgin. Stockholm: Ordfront.

Edman, Johan (2009) Vård till varje pris. Den psykiatriska tvångsvården av narkotikamissbrukarna 1968–1981. Stockholm: Stockholm University Press.

Lindén, Tord Skogedal (2009) Whose Idea? Family Policy in Germany and Norway and the Role of International Organizations. PhD dissertation. Bergen: University of Bergen.

Martikainen, Tuomas (2009) Kirkko ja islam ‑työryhmä vuosina 1988–2008. Kirkko ja islam ‑julkaisuja 2. Helsinki: Suomen evankelis-luterilaisen kirkon ulkoasiain neuvoston (KUN) asettama kirkko ja islam -työryhmä.

Pylkkänen, Anu (2009) Trapped in Equality. Women as Legal Persons in the Modernisation of Finnish Law. Studia Historica 78. Helsinki: Finnish Literature Society.

Rydström, Jens, and Tjeder, David (2009) Kvinnor, män och alla Andra: En svensk genushistoria. Lund: Studentlitteratur.

Suoranta, Anu (2009) Halvennettu työ. Pätkätyö ja sukupuoli sopimusyhteiskuntaa edeltävissä työmarkkinakäytännöissä. [Unvalued Work. Gender and Fragmented Labour before National Collective Bargaining.] Tampere: Vastapaino.