Yhteinen OPPIVA YHTEISÖ -startti 15.3.2016

Kevät ja syventävä opetusharjoittelu uusine kiinnostavine haasteineen on viimein täällä: viime maanantaina 7.3. n. 130 eri oppiaineiden opetusharjoittelijaa saapui Norssiin. Harjoittelijoiden myötä Norssin OPPIVA YHTEISÖ -projekti pyörähtää toden teolla käyntiin.

Tiistaina 15.3. klo 14.35-15.50 koulun juhlasaliin kokoontuu mittava joukko opettajia ja opetusharjoittelijoita, peruskoululaisia ja lukiolaisia, erilaisia yhteistyökumppaneita ja vanhempien edustajia keskustelemaan yhdessä oppimisen uusista ympäristöistä ja yhteisöllisyyden merkityksestä oppimisen kehittämiselle.

Tulevan viikon aikana opetusharjoittelijat saavat myös omat yhteistyökumppaninsa ja ottavat heihin yhteyttä. Kohtaamisten ja yhteisten keskustelujen myötä OPPIVA YHTEISÖ -projektipäivän 13.4. suunnittelussa päästään uuteen toiminnan vaiheeseen ja ilmassa leijailevat ideat alkavat vähitellen kristallisoitua!

Uudenlaisten oppimisen maisemien äärelle voi virittäytyä esimerkiksi Sir Ken Robinsonin Changing Education Paradigms -esityksen äärellä (RSA-Animate).