Suunnitelmat nousukiidossa!

Kuluneen viikon aikana ryhmät ovat tavanneet yhteistyökumppaneitaan ja opeapuja ja Oppiva yhteisö -päivän pajojen suunnittelu on päässyt hyvään vauhtiin ja ideat mahtavaan lentoon.

Ryhmät laativat omalle pajalleen nimen ja mainoslauseen, jonka perusteella oppilaat/opiskelijat ilmoittautuvat sähköisesti ryhmiin 30.3. Nimi voi kuitenkin olla myös sama, minkä Oppiva yhteisö -ryhmä on alustavasti antanut. Jokaiseen pajaan mahtuu n. 15 oppilasta/opiskelijaa.

• Harjoittelijat laativat pajastaan lyhyen suunnitelman ja lähettävät sen Kaisu Otsamolle (kaisu.otsamo(at)helsinki.fi), Hannele Parvialalle (hannele.parviala(at)helsinki.fi) sekä omalle mentorilleen.

Suunnitelmassa on hyvä olla seuraavia seikkoja:

1. Pajatyöskentelyn tavoitteet tarkennettuina jokaisen ryhmän omiin tarpeisiin
  2. Suunnitelma pajatyöskentelyn arvioinnista pajapäivän jälkeen: Miten arviointi tehdään, mitä arvioidaan
  3. Ennakkoon tehtävät asiat ennen 13.4. Oppiva yhteisö –päivää?
  4. 13.4. pajapäivän suunnitelma: tehtävät, paikat ja aikataulut
  5. Työskentelyn eteneminen pajapäivän jälkeen eli mitä tuotetaan Norssin päivään?
  6. Norssin päivää edeltävien viikkojen yleiskuva. Mitä oppilaat tekevät valmistellakseen Norssin päivää.
  7. Suunnitelma siitä, miten työpajan tuotoksia halutaan esitellä Norssin päivänä 13.5.

Ryhmät voivat lähettää toiveita tulosten jakamisesta Oppiva yhteisö -ryhmälle (kaisu.otsamo(at)helsinki.fi, minna.matinlauri(at)helsinki.fi, outi.houtsonen(at)helsinki.fi, hannele.parviala(at)helsinki.fi)

13.4. Oppiva yhteisö -päivän rakenne:

• 9.00 – 9.30 yhteinen tilaisuus juhlasalissa
  • 9.30 – 11.00 työskentelyä
  • 11.00 – 12.30 ruokala auki
  • 12.00 – 13.30 työskentelyä
  • 13.30 – arviointi
  • 14.00 – 15.00 Mentor-café

Ryhmät voivat päätyä myös toisenlaiseen aikatauluun ja hakea eväät ruokalasta. Eväistä täytyy ilmoittaa etukäteen.