Oppilaat ideoivat Norssin 150-vuotispäivän juhlakorua

IMG_8309Ei ole ensimmäinen kerta, kun Norssille ollaan suunnittelemassa juhlakorua, tällä kertaa tulevan 150-vuotisjuhlan kunniaksi. Oppiva yhteisö -päivänä järjestettiin paja ”Korumuotoilu ja perinteet eli Norssin 150 vuotta juhlakorun suunnittelu”. Paja oli niin suosittu, etteivät kaikki halukkaat mahtuneet mukaan.

Vastuuta korun suunnittelusta haluttiin antaa pajan kautta oppilaille, jotka kuitenkin kävelevät Norssin käytävillä lähes joka päivä. Korun toteutuksesta vastaa kultaseppä Thomas Holmström ja varsinainen koru  – oli se sitten sormus, rintaneula, kalvosinnapit tai järjettömän kokoinen riipus – paljastetaan vasta juhlavuonna.

Holmströmin mukaan on todella upeaa että oppilaat ideoivat itse korua ja hänen IMG_8315mukaansa päivän aikana on tullut todella hyviä designejä, joista muutamia voisi lähteä kehittämään eteenpäin valmiiksi koruksi. Myös 7-luokkalainen korujen tekemisestä kiinnostunut Emma kertoi pitäneensä pajasta ja päivästä jääneen kaiken kaikkiaan hyvä maku suuhun.

Teksti ja kuvat: Sanni Lares

One thought on “Oppilaat ideoivat Norssin 150-vuotispäivän juhlakorua