Ryhdy bloggaamaan / Börja blogga / Start blogging!

Ryhdy tämän blogin vierailevaksi tähdeksi

Näin helppoa se on:

Tee blogimerkintä. Lähetä se osoitteeseen norsu-viestinta@helsinki.fi. Kun tekstisi ilmaantuu nettiin, kokoa lukija- ja keskustelijakuntaa jakamalla linkkiä somessa.

Mikäli vielä metsästät sopivaa blogipostauksen aihetta, nappaa sinulle sopivin alla olevasta listauksesta. Näitä aiheita blogimme lukijat mainitsivat sisältösuosikeikseen blogigallupissa helmikuussa 2015:

1. Inspiraatio: Laitoksen tutkimuksen (kansantajuinen!) esittely
  2. Vertaistuki: Jutut opintojen tai tutkimuksen etenemisestä (tai etenemättömyydestä), opinnäytetöiden tekemistä, pää- ja sivuaineyhdistelmät, opiskelu tai tutkimuksen teko ulkomailla
  3. Seurapiiriuutiset: Tarinat ja anekdootit laitoksen tyypeistä
  4. Sijoitusvinkit: Millaisiin töihin millaisilla opinnoilla?
  5. Yliopisto-reality: Opiskelijan/ opettajan/ tutkijan normiarki

Blogipostaus on parhaimmillaan kansantajuinen, helposti nautittava, napakka havainto. Uskalla ammentaa arkisistakin aiheista, sillä ne yhdistävät ihmisiä — ja niitä on helppo kommentoida! Kertomalla jotain henkilökohtaista jäät paremmin mieleen.

Börja blogga med oss

Så lätt är det:

Skriv en text. Skicka texten till adress norsk-viestinta@helsinki.fi. När din text har publicerats, dela länken till texten i some och väcka intresse hos läsare.

Om du ännu letar efter ett passande tema för din text, se nedan för tips. Dessa teman har våra läsare nämnt som sina favoriter i den blogg-gallup som gjordes i februari 2015:

1. Inspiration: berätta om din undersökning (skriv lättillgängligt!)
  2. Kamratstöd: Hur dina studier eller din undersökning går (eller inte går), hur känns det att skriva en avhandling, hurdana huvud- och biämneskombinationer kan man ha, hur känns det att studera eller forska utomlands
  3. Societetsnyheter: historier och anekdoter om människorna/folk på institutionen
  4. Investeringstips: Hurdana jobb med hurdana studier?
  5. Universitetsreality: Hur ser en studerandes/lärares/forskares vardag ut.

Som bäst är en bloggtext en lättillgänglig, kort observation. Våga dig också på att skriva om vardagliga saker, eftersom de för människor samman — och gör kommentering lätt! När du berättar någonting personligt, minns läsare dig bättre.

Try blogging with us

It’s this easy:

Write a blog text. Send it to norsu-viestinta@helsinki.fi. When the text is published gather readers by sharing your text in social media.

If you’re not quite sure what to write about, you can get some tips from the list below. These are the topics that our blog’s readers voted as their favorites in our blog poll February 2015:

1. Inspiration: write (popularly!) about research done at the department
  2. Peer support: Write about how your studies or research is going (or how it’s not), how it feels to write your dissertation, what kind of minor subjects you have, or about studying or doing research abroad
  3. Who’s who: Stories and anecdotes about the people at the department
  4. Investment tips: How your studies led to a career
  5. University reality: A day in a student’s / teacher’s / researcher’s life

A good blog post is a compact and easy to read observation. Don’t be afraid to write about ordinary everyday topics for they are the things that truly connect us — and they’re also easy to comment on! Readers will remember you better if you share something personal with them.