Selvitys: Romanistit työllistyvät hyvin

Romaanisten kielten laitokselta valmistuneet maisterit työllistyvät yhä hyvin ja työskentelevät aiempaa useammin vakituisissa työsuhteissa, selviää FT Johanna Isosävin työelämäselvityksestä “Mikä romanistista tuli isona? Entiseltä romaanisten kielten laitokselta vuosina 2004-2009 valmistuneiden maistereiden sijoittuminen työelämään”.

Selvityksessä tutkittiin, miten ja mihin ammatteihin ranskalaisen, espanjalaisen ja italialaisen filologian maisterit ovat työllistyneet ja miten he ovat hyödyntäneet koulutusta työtehtävissään. Vastanneista työssä kävi kahdeksan kymmenestä. Puolet vastanneista katsoo työskentelevänsä täysin koulutusta vastaavassa työssä.

Koulutuksen hyödyllisimpänä antina pidettiin kielitaitoa sekä tiedonkäsittelyn ja kriittisen ajattelun taitoja. Antamassaan palautteessa vastanneet nostivat esiin merkittävämpänä asiana sivuaineiden valinnan.

Tutustu selvitykseen:
>>Mikä romanistista tuli isona? Entiseltä romaanisten kielten laitokselta vuosina 2004-2009 valmistuneiden maistereiden sijoittuminen työelämään

Tutkimuksen tekijä vastaa mielellään kysymyksiin, palautteeseen ja kommentteihin  osoitteessa:
johanna.isosavi@helsinki.fi