Ilmoittaudu ”Gradu valmiiksi” -seminaariin ja valmistu

”Gradu valmiiksi” -intensiiviseminaari alk. 30.3.2012

Hyvä germaanisen filologian pääaineopiskelija,

oletko gradua vaille valmis? Takkuaako gradutyö? Onko ohjaussuhde päässyt katkeamaan?
Germaanisen filologian oppiaine järjestää ”Gradu valmiiksi” -intensiiviseminaarin, jonka tarkoituksena on saada jumiutuneet graduprosessit taas liikkeelle ja päätökseen. Seminaari on tarkoitettu opiskelijoille, jotka ovat suorittaneet syventävien opintojen seminaarin mutta joiden gradutyö ei ole seminaarin jälkeen edennyt odotetulla tavalla. (Jos seminaaristasi puuttuu jokin osasuoritus, ota yhteyttä.)

Seminaarin 1. osa järjestetään perjantaina 30.3. klo 12-16 Metsätalon salissa 31. Toinen osa järjestetään toukokuussa osanottajien kanssa sovittuna ajankohtana. Ohjelmassa on aluksi esittäytyminen, sitten esitys graduohjauksessa hyväksi todetuista käytännöistä, ohjeistusta työn teorialähteiden päivittämiseksi sekä kieli- ja ulkoasun viimeistelemiseksi. Kahvitauon jälkeen on aihekohtaisempaa yksilö- tai pienryhmäohjausta, jonka tavoitteena on laatia jokaiselle työskentelyaikataulu ja sopia, minkä osuuden gradustaan opiskelija tekee seuraavaan yhteistapaamiseen tai seuraavaan ohjaus-vastaanottoon mennessä.

Ilmoittaudu seminaariin viimeistään 9.3. sähköpostitse (jouni.rostila@helsinki.fi). Lähetä ilmoittautumisen yhteydessä liitetiedostona vähintään työsi tämänhetkinen dispositio ja kerro, kuka/ketkä ovat tähän mennessä ohjanneet työtäsi ja koska viimeksi olet käynyt ohjauksessa – ohjaaja(t) pidetään ajan tasalla –, ja lähetä viimeistään noin viikkoa ennen seminaaria (23.3. mennessä) mieluusti myös jo olemassa olevaa tekstiä (joka saa olla prosessikirjoittamisen eri vaiheissa!)

Pro gradu -ohjauksessa on tapana, että seminaarityön ohjaaja toimii myös graduohjaajana, mutta ohjaaja voi vaihtua esim. henkilöstön vaihtuvuuden takia tai osapuolten omasta toivomuksesta, ja joskus on mielekästä nimetä kaksi ohjaajaa.

Seminaariin osallistuvat oppiaineesta professorit Irma Hyvärinen ja Jarmo Korhonen, yliopiston-lehtori Jouni Rostila sekä tarpeen mukaan myös muuta henkilökuntaa, mikäli jonkin työn ohjaus-tarve tätä edellyttää.
Tässä (https://blogs.helsinki.fi/valmistu-nyt/pro-gradu-tutkielman-virallinen-tarkastus/) vielä linkki ohjeisiin valmiin gradun jättämistä varten – ne saattavat olla tarpeen nopeammin kuin uskoisikaan.

Seminaarin järjestäjien puolesta
Jouni Rostila

jouni.rostila@helsinki.fi (vastaanotto ke 15-16, C 512; puh. +358-9-19123177)