375 humanistia: Anna Mauranen

Anna Mauranen vastaa Helsingin yliopiston vararehtorina kansainvälisyydestä, yhteiskuntasuhteista ja henkilöstöpolitiikasta. Englannin kielen professorina Mauranen on yksi Helsingin yliopiston kansainvälisesti siteeratuimpia tutkijoita. Jos vararehtorin velvollisuuksilta ja tutkimukselta jää aikaa, Mauranen käyttää sen mielellään suosikkiharrastuksensa maalauksen parissa.

Tutustu Anna Mauraseen 375 humanistia -verkkosivuilla

Helsingin yliopisto esitteli tutkimustaan Pekingissä syksyllä 2014. Anna Mauranen Science in dialogue -päätapahtumassa.​ Kuva: Veikko Somerpuro

Helsingin yliopiston 375-vuotisjuhlavuoden kunniaksi humanistinen tiedekunta nostaa esiin 375 humanistia. Sivustolla esiteltävät henkilöt avaavat näkymää humanistisen alan yhteiskunnalliseen ja kulttuuriseen merkitykseen sekä tarjoavat esimerkkejä humanistien laaja-alaisesta osaamisesta.