375 humanistia: Tuuli Merikoski

Sielultaan ikuiseksi juoksijaksi tunnustautuva Tuuli Merikoski on niittänyt mainetta huippu-urheilijana. Naisten 800 metrin suomenennätyksen haltija suoritti yleisen kielitieteen opinnot Helsingin yliopistolla. Hallitusammattilaisena urheilutoiminnan eri tasoilla vaikuttava Merikoski tunnetaan kansainvälisillä kentillä urheilijoiden opinto- ja urasuunnitteluun (Dual Career) erikoistuneena asiantuntijana ja uraohjaajana.

Tutustu Tuuli Merikoskeen 375 humanistia -verkkosivuilla

Kuva: Tarja Rauhala.

Helsingin yliopiston 375-vuotisjuhlavuoden kunniaksi humanistinen tiedekunta nostaa esiin 375 humanistia. Sivustolla esiteltävät henkilöt avaavat näkymää humanistisen alan yhteiskunnalliseen ja kulttuuriseen merkitykseen sekä tarjoavat esimerkkejä humanistien laaja-alaisesta osaamisesta.