23 valtiotieteilijää + 4 polttavaa haastetta

Tieteestä toimintaa -projektikurssi alkoi rennoissa ja värikkäissä merkeissä kun reilu parikymmentä valtiotieteiden opiskelijaa taloustieteilijästä sosiologiin vietti keskustan Think Companylla intensiivisen perjantaiaamun.

tunnelmaa kurssin alusta

Opiskelijaryhmät saivat käsiteltävikseen polttavia ajankohtaisia haasteita kurssin yhteistyö-kumppaneiden Sitran, Yhteiskunta-alan korkeakoulutettujen, Valtiovarainministeriön sekä Metson kertomana.
Ajankohtaisten haasteiden aihepiirit ulottuivat laajalle aina demokratiasta ja osallistamisesta globaaliin viestintään sekä ay-liikkeen tulevaisuuteen.

Tässä blogissa julkaistaan jatkossa viikoittain kurssin osallistujien kirjoittamia tekstejä meneillään olevista työvaiheista ja niiden synnyttämistä ajatuksista, eri haasteiden ja ryhmien näkökulmasta tarkasteltuna.

Heti kurssin alusta lähtien jäi Think Companyn ilmaan leijumaan hyvä ja avoin tekemisen meininki – kiitos siitä innokkaille ja motivoituneille kurssilaisille!