Ravitsemuksen uusimmat näköalat

4 lähipäivää, Helsinki / etäopiskelu verkossa

20.-21.1.2015 ja 11. – 12.2.2015

Koulutuksessa käsitellään uudet suomalaiset ravitsemussuositukset ja niiden perustelut. Koulutuksessa opettajat saavat viimeisimmän tiedon ravitsemuksen tutkimustuloksista sekä välineitä siihen, kuinka saada oppilaat vakuuttumaan oikein syömisestä. Koulutus perehdyttää osallistujat tieto- ja viestintätekniikan käyttöön opiskelijoiden ohjauksessa ja tarjoaa mahdollisuuden valmistaa terveellistä ruokaa huippukokin ohjauksessa. Koulutus yhdistää teoriaa ja käytännön ruuanvalmistusta sekä uusia näkökulmia tieto- ja viestintätekniikan opetuskäyttöön.

Aika: 20.1.2015, 21.1.2015, 11.2.2015 ja 12.2.2015

Kohderyhmä

Ravitsemis- ja elintarvikealan toisen asteen opettajat sekä muut aiheesta kiinnostuneet.

Hinta: Opetushallituksen rahoittama koulutus, joka on osallistujille maksuton.

Kouluttajina mm.

Ravitsemustieteen professori Mikael Fogelholm, HY, Raisa Valve, FT, laillistettu ravitsemusterapeutti, HY, Annikka Marniemi, Kuluttajaliitto, Kokki sekä ruoka-alanmonitoimiyrittäjä Teresa Välimäki

Koulutuksen sisältö:

20.1.2015

Uudet valtakunnalliset ravitsemussuositukset – miten tulkita? Ravintoaineiden merkitys hyvinvoinnille – mitä uutta rasvoista, hiilihydraateista ja proteiineista? Ruoka vai ravintoaineet – kummalla suurempi merkitys?

21.1.2015
Syö hyvää hanke – miten opettajat voisivat hyödyntää sen tuloksia? Hankintojen kilpailutus, Tieto- ja viestintätekniikan mahdollisuudet opiskelijoiden ohjauksessa.

11.2.2015

Huippukokki Teresa Välimäki antaa ideoita terveelliseen mutta maukkaaseen ruokaan käytännön ruuanvalmistusosuudessa, tehdään ruokaa ja syödään yhdessä! Miten internet on muuttanut ja muuttaa terveysviestintää.

12.2.2015

Ravitsemusosaamisen motivoiva opettaminen, Tieto- ja viestintätekniikan mahdollisuudet opiskelijoiden ohjauksessa jatkuu

Linkki esitteeseen ja ilmoittautumislomakkeeseen:

Viimeinen ilmoittautumispäivä 10.1.2014