Tietoja Studia Generalia -toiminnasta

Avoin yliopisto on järjestänyt Helsingin yliopiston Studia Generalia -luentosarjat syksystä 2010 alkaen, jolloin teemana oli Tieto muuttuvassa maailmassa. Luentosarjat suunnittelee Helsingin yliopiston Studia Generalia -tieteellinen ohjausryhmä.

Studia Generalia -luentosarjoilla tieteenalojensa huippuosaajat luennoivat ajankohtaisia teemoista ja keskustelevat niistä yhdessä yleisön kanssa. Kaikille avoimia ja maksuttomia luentosarjoja järjestetään syys- ja kevätlukukaudella. Luentoja voi seurata myös internetin välityksellä: suorat lähetykset ja tallenteet löytyvät osoitteesta https://www.helsinki.fi/fi/ajankohtaista/unitube.

Tietoa Studia Generalia -blogista

Blogissa esitellään luentosarjat, luentojen teemat ja luennoitsijat. Blogissa on mahdollista keskustella luentojen aiheista Kommentoi-toiminnolla.

Blogin ylläpidosta vastaa Helsingin yliopiston Avoimen yliopiston verkkopalvelun päätoimittaja Päivi Leppänen.
sähköposti: Avoin-info@helsinki.fi