Oppilaat kertovat: ATENEUM, PABLO PICASSON NÄYTTELY

IraEmiliaverkko
Ira Söder ja Emilia Rajaste, Viikin norssi, 4a
”Paikoillanne, valmiit, HEP!”
Ja niin luokkamme lähti jonossa kuin torpedo kohti bussipysäkille odottamaan bussia. ”Nyt, menemme julkisiin tiloihin. Kuka tietää miten siellä käyttäydytään”, kysyi Pyry.

”Ei saa juosta!”
”Ei saa huutaa!”
”Ei saa töhriä tauluja!”
”Saa varastaa taulut”, huutaa jonomme vieressä seisova toisluokkalainen poika, jota kaikki alkavat toljottaa.

”Höm… höm… HÖM”, Reetta hömmöttää vieressään mulkoileva Pyry, kun luokka rämähtää yhtäkkiä nauruun ja keskusteluun.
”Öh, räpätädit, jos nyt vain viitsisitte kuunnella, kun Anjalla on asiaa…” , Reetta huomautti tyytyväisenä itseensä kun oli hoitanut homman kuin ammattilainen, jolloin Taika ja Emma hiljentyivät alistuneina.

”Nyt, bussi tulee, ja,” Anja katsahti Villeä epäluuloisena, ”olkaa hiljaa”!

Nousimme bussiin. Bussissa oli kuuma. Olo oli kuin possulla pinkissä mekossa.
Kun nousimme bussista, jouduimme kävelemään vähän matkaa Ateneumiin.
Astuimme sisälle. Sisällä oli kyltti: ”KOULULUOKAT”, ja nuoli oikealle.

Näyttely oli aivan mahtava!

Näimme muun muassa Dora Marin muotokuvan, Itkevän naisen, Vuohen, Suudelman, figuureja, ja monia muitakin hienoja taideteoksia.
Luokkamme mielestä kuitenkin kaikkein paras taideteos oli Härkätaistelu: Toreron kuolema. Pyry ja Reetta kantoivat mukanaan pahvinpaloja joihin me kiinnitimme sinitarralla tehtäväpapereita.

Siinä kysyttiin lempi taideteosta, ja sellaista, josta ei oikein pidetty, sekä piti etsiä pari taideteosta näyttelystä.
Kun tulimme takaisin kouluun, kävimme läpi papereita, ja sen jälkeen lopetimme päivän. PYRY JA REETTA OVAT MAAILMAN PARHAIMMAT HARJOITTELIJAT KOKO MAAILMASSA!!!!!!!!!!!

One thought on “Oppilaat kertovat: ATENEUM, PABLO PICASSON NÄYTTELY