Hejsan, Onsdagsgruppen! (24.4.2013)

Den här onsdagen jag var liten sorlig eftersom vi har Onsdagsgruppens sista möt. Tiden har gått så snabbt! I januari tyckte jag att den kursen är lång och kanske liten svår. Men jag var fel. Jag har njutit om kursen!

Enni var inte på plats därför jag diskuterade ensam med Daisy. Hon kom med sin Jazzare (en rollator) och satt på soffan.  Daisy har vit, vacker ylleväst. Jag frågade: ”Varifrån du köpte den?” Men Daisy svarade att hon har gjort den själv. Hon har tre stickade väster. ”När var jag yngre virkade jag en hel klänning!” sade Daisy och skrattade. Daisy är skicklig med handarbete. När besökte jag och Enni Daisys bostad hon uppvisade oss många par sockor och små mossar som hon har gjort. Daisys tavlor är också handgjorda.

Denna onsdag jag och Daisy diskuterade med Bertil, Kaisa och Aino. Vi hade inte så trevliga tema: loppor och lusar. Det var vanligt att barn har loppor eller lusar när Daisy och Bertil var små. Det var inte så farligt eller stor skam. Men nuförtiden orsakar lusar hysterin bland föräldrar. Några av dem ger inte barn till skolan eftersom de är så rädd för lusar. I skolan var lusar ett par gånger när jag var på lågstadiet. Den var enkel problem eftersom de försvann med viss schampon.  Jag tycker att till exempel mobbning är mycket mer allvarlig sak.

Jag har haft så underbar vår! Tack alla seniorerna, Ann-Sofie, Marjatta och andra studerandena!

Laura