Yliopiston etusivulle | Suomeksi | På svenska | In English

Työnkuva

Tälle sivulle on kerätty tukiverkostolaisten monialaista ja vaihtelevaa työtä kuvaavia ominaisuuksia.

Osaaminen

  • Pedagoginen osaaminen ja kokemus:
  • Opetusteknologian osaaminen ja kokemus:
    • Opetusteknologiakeskuksen kautta keskitetysti tarjottujen opetusteknologiapalvelujen tuntemus ja käyttökokemus oman organisaation tarpeiden mukaan suuntautuen
    • Lisäksi organisaation tieteenalaan liittyvää muutakin opetusteknologiaa
    • Välineiden käyttökokemusta
    • Arviointikykyä välineiden käytettävyydestä ja mahdollisista opetussovelluksista
  • Substanssiin liittyvä osaaminen
  • Konteksti, työskentelytaidot
    • Yliopiston tuntemus; opetus- ja arviointikäytännöt, hallinto
    • Tiedotus-, tiedonhankinta- ja tiedon jakamisen taidot
    • Vuorovaikutustaidot, oma-aloitteisuus ja proaktiivisuus

Osaamisen kehittäminen

  • Koulutukset: OK:n yleiset ja erikseen tukiverkostolle järjestetyt koulutukset, Ypeda, muut alan koulutukset
  • Aktiivinen alan seuraaminen
  • Aktiivinen oman osaamisen ja kokemusten jakaminen verkostossa; oman erikoisosaamisalueen löytäminen
  • Alan seminaarit ja konferenssit
  • Verkostoituminen kansallisesti ja kansainvälisesti: oman tieteenalan verkostot, opetusteknologia-alan verkostot

Työtehtävät

  • Osallistuminen oman organisaation opetuksenkehittämistyöhön yhteistyössä pedagogisen yliopistonlehtorin kanssa ja erityisesti verkkopedagogiikan näkökulmasta; strategiatyö, opetushenkilöstön koulutus ja aiheeseen liittyvä tiedotus, opetushenkilöstön henkilökohtainen pedagoginen konsultointi, aiheeseen liittyvien tapahtumien järjestäminen
  • Verkko-opetukseen liittyviä teknisiä tukitehtäviä
  • Osallistuminen koko yliopiston laajuisen tukiverkoston toimintaan: säännölliset verkostotapaamiset, koulutukset, matkat
  • Asiantuntijana toimiminen verkkopedagogiikan asioita omassa yksikössä käsiteltäessä

Työnkuva kokonaisuutena

  • Selkeästi kuvattu, päätoiminen
  • Nimike esimerkiksi verkkopedagogiikan asiantuntija, verkko-opetuksen pedagoginen asiantuntija, mahdollisesti myös yliopisto-opettaja
  • Pääpaino verkko-opetuksen kehittämistehtävissä; mahdolliset muut tehtävät huomattavan vähäisellä tuntimäärällä
  • Tilaa oman osaamisen kehittämiseen, sisältäen myös oman alan tutkimusta yhdessä pedagogisen yliopistonlehtorin kanssa
  • Mahdollisuus tehdä oma työ ja sen merkitys näkyväksi