Huomenna se on täällä: Valtsikan promootio 2011!

Arvoisat promovendit,  ikimuistoinen promootioviikkomme on alkanut! Tässä viestissä vielä viime hetken muistutuksia promootion aikana tarvittavista varusteista ja aikatauluista erityisesti aktipäivänä. Lisäksi postin lopussa on linkit käteviin pdf-ohjeisiin sekä promovendille että aktia seuraamaan tuleville omaisille.

Tärkeimmät kellonajat:

Seppeleensitojais- ja miekanhiojaispäivänä torstaina 2.6. maisterit saapuvat ajoissa seuralaisineen klo 14.00 alkaviin Seppeleensitojaisiin yliopiston päärakennuksen Unicafeeseen Aleksanterinkadun sisäänkäynnin kautta (Aleksanterinkatu 5), missä sijaitsee vaatesäilytys; tohtorit tulevat klo 15.00 mennessä yliopiston päärakennuksen juhlasaliin suoraan aktiharjoituksiin (Unioninkatu 34).

Aktipäivänä perjantaina 3.6. klo 9.00 alkaen promovendit ja seuralaiset kokoontuvat kulkueisiin yliopiston päärakennuksen käytäville  (kts. tarkemmat ohjeet oheisista ”Aktipäivän ohjeista”). Promootioillallinen 3.6. ravintola Bankissa, jonka ovet aukeavat klo 18.30.

Retki- ja tanssiaispäivänä lauantaina 4.6.  laivoihin nousu klo 9.00 Halkolaiturilta (Pohjoisranta 8, Helsinki). Tanssiaiset Vanhalla ylioppilastalolla (Mannerheimintie 3) klo 18.00 alkaen

Aikataulu kokonaisuudessan löytyy täältä verkkosivuilta sekä kätevästi Google-kalenterista.

Muistilista maisteripromovendille:

• naisilla valkoiset, ranteet peittävät hanskat, miehillä valkoiset hanskat frakin kanssa
  • maisterinsormus tai muu kultainen/kullanvärinen sormus (joka mahtuu hanskan päälle ainakin puoliväliin oikean käden etusormea)
  • hakaneula tai vastaava, jolla saat seppeleen kiinni aktipukuun
  • ylioppilaslakki retkipäivän purjehdukselle

Muistilista tohtoripromovendille:

• naisilla mustat, ranteet peittävät hanskat, miehillä valkoiset hanskat frakin kanssa
  • tohtorinmiekka ja -hattu, jotka tuodaan aktiharjoituksiin torstaina

Erityinen muistilista maisteripromovendin seuralaiselle eli seppeleensitojalle Seppeleensitojaispäivänä to 2.6. :

• sormustin, neula ja karhunlankaa seppeleen ompelua varten

Pukeutumisesta

Promootio on kaunis akateeminen tapahtuma, jonka juhlallisuus ja arvokkuus syntyvät myös pukeutumisen kautta. Jos epäröit joidenkin pukeutumiseen liittyvien kysymysten kanssa, tarkista asia promootion nettisivuilta löytyvästä perusteellisista ohjeista (pdf).

Mahdollisiin kysymyksiinne promootion aikana vastaa promootiosihteeri Jussi Nuortimo (p. 050 312 1017) sekä promootiotoimikuntalaiset, jotka tunnistat hopeisesta lehväkorusta rintapielessä.

Promootiossa tavataan!