Vihertiimin kuulumiset: Talvi kutsuu tiimiläisiä

Vihertiimin aloittaessa työnsä elokuun alussa puiden lehdet liehuivat vielä vihreinä, mutta nyt ne hehkuvatkin jo syksyn väreissään. Parasta aikaa nuo lehdet riemuitsevat syystuulen kanssa kunnes vähitellen leijailevat peittelemään maan mattonsa alle. Samalla aamuaurinko herää yhä myöhemmin sekä painuu mailleen entistä aikaisemmin.

Syksyn edetessä yhä pidemmälle myös Vihertiimiläiset vetäytyvät hiljalleen talvilepoonsa. Tämän syksyn aikana tiimin jäsenet keräsivät varastoihinsa paljon uusia kokemuksia, tietoja ja taitoja. He tutustuivat uusiin ihmisiin, ratkoivat eteen tupsahtaneita ongelmia, nauroivat kommelluksilleen ja iloitsivat onnistumisista. Viimeisessä kokouksessaan tiimiläiset havahtuivat siihen, kuinka tyhjältä heidän olonsa oikeastaan tuntuukaan. Nyt nimittäin viimeinenkin etappi, yliopiston Ympäristöviikko on takana. Ympäristöviikon aikana tiimiläisillä riitti vilskettä ja vipinää, kun he riensivät tapahtumasta toiseen pitäen huolta, että kaikki pyöri suunnitellun mukaisesti. Viikon aikana ehti tapahtua paljon, sillä ohjelmassa oli muun muassa työpajoja, keskustelu- ja infotilaisuuksia sekä ympäristötori ohjelmanumeroineen.

Itse Ympäristöviikko ja tietenkin sen valmistelu oli kiireistä aikaa. Myös elo-syyskuun vaihteessa ollut uusien opiskelijoiden orientoiva viikko piti Antin, Annin ja Merin tiukasti liikenteessä. Nyt on kuitenkin tullut aika valmistautua tulevaan talveen. Tiimi ahertelee siis vielä viimeisten töiden, kuten loppuraportin kirjoituksen, Opiskelijan ympäristöoppaan päivittämisen sekä syksyn aikana kertyneen materiaalin kokoamisen parissa. Edessä on myös vielä piipahdus lokakuun lopussa järjestettävään Koe kampus! –tapahtumaan.

Ennen talvilepoaan Vihertiimi haluaa lähettää terveisiä kaikille yliopiston opiskelijoille ja henkilökunnalle! Kiitokset etenkin fukseille, jotka höristivät korviaan orientoivalla viikolla Vihertiimin tietoiskuissa sekä kaikille Ympäristöviikon tapahtumiin osallistuneille ja hengessä mukana olleille. Kiitokset myös Kevennä tonni –haasteeseen osallistuneille (vinkkinä vielä, että kyseinen haaste on voimassa lokakuun loppuun saakka, joten vielä on aikaa ottaa haaste vastaan ja osallistua samalla Jopon arvontaan).

Hei hei sitten!

Syksyn 2014 Vihertiimiläiset. Kuva: Linda Tammisto.