Vuosi 2020 ja kolmas periodi

Vuosi vaihtui, tai jopa vuosikymmen – riippuen siitä mihin vuosikymmenen alun haluaa sijoittaa. Antiikin kulttuurin opetus kuitenkin jatkuu jo ensi viikolla. Kolmannessa periodissa on tarjolla varsin runsaasti kursseja. Maanantaina 13.1. alkavat Rooman historian käännekohtia (klo 14.15 PR sali 14) ja Antiikin monumentaalimaalaus (klo 16.15 Soc&Kom sali 234). Tiistaina 14.1. puolestaan Roman administration (klo 10.15 PR sali 8). Kurssien tarkempi aikataulu ja paikat kannattaa (aina) tarkistaa WebOodista.

Lisäksi 13.1. alkaa Antiikin aineistot ja harjoituskurssi (klo 10.15 PR Sali 16), jossa tutustutaan antiikin materiaalisen kulttuurin aineistoihin ja tehdään lyhyt harjoitustyö. Jos olet kiinnostunut kurssista, mutta epävarma sopiiko se sinun opiskeluvaiheeseen, voit kysyä asiaa suoraan minulta sähköpostitse (samuli.simelius@helsinki.fi). Kurssi kestää koko kevätlukukauden 2020.

Koko kevään kestävänä kurssina on tarjolla myös Antiikin perintö Euroopan kielissä ja kulttuureissa, joka sopii koodille KIK-AY123. Se on suositeltava kurssi myös antiikin kulttuurin opiskelijoille, kuten myös Vapaat, orjat ja vapautetut: roomalaisen yhteiskunnan kerrostumat, joka on tarjolla historian oppiaineessa.

Suosittelen myös osallistumista Tampereen yliopistossa järjestettäviin Antiikintutkimuksen päiviin (24.–25.1.) Huomio kuitenkin, että tapahtumaan on ilmoittauduttava 10.1. mennessä.

Viimeisenä muistutuksena vielä sähköpostilistamme, johon voi liittyä lähettämällä sähköpostia minulle yllä mainittuun osoitteeseen.

– Samuli Simelius