Täältä löydät ruotsinkielisiä kursseja

Peli ei ole vielä menetetty, vaikka et heti fuksisyksynä rynnännytkään bilsan ruotsinkielisen opetustarjonnan pariin. Tässä tulee rykelmä linkkejä, joiden kautta voit tutustua muihin mahdollisuuksiin:

Uni på svenska on näppärä opas, joka esittelee yliopistomme ruotsinkielistä tarjontaa. Koska olemme (ainakin virallisen abipropagandamme mukaan) se suurin ja monipuolisin, tälläkin osa-alueella sinulla on runsaasti valinnanvaraa.

Hankenin opetustarjonnan pariin voit hakeutua heidän avoimen yliopistonsa tai joustavan opinto-oikeuden kautta. Luonnollisesti myös Åbo Akademi tarjoaa joo-mahdollisuuden. Turkulaisilla on myös tarjota avoimessaan laaja valikoima etäkursseja, joten opintojen suorittaminen ÅA:n ei välttämättä vaadi fyysistä siirtymistä Turkuun.

Nyt kun etäopiskelu tuli puheeksi: Tiedät varmaan, että vaihto-opiskelu pohjoismaisissa yliopistoissa voi kerryttää sinulle ruotsinkielisiä opintopisteitä. Mutta tiesitkö, että ruotsalaisetkin ovat innostuneet etäopetuksesta? Ruotsiin voisi pyöräyttää jopa kokonaisia tutkintoja etänä. Niin pitkälle et välttämättä halua mennä, mutta ehkäpä löydät Ruotsin korkeakoulujen yhteisestä hakupalvelusta jonkin tosi kivan kurssin tai opintokokonaisuuden. (Klikkaa “Undervisningsform: Visa bara distansutbildningar” ja ehkä vielä “utan sammankomst” tutustuaksesi ruotsalaisten jännittäviin etämahdollisuuksiin.) Koska olet EU:sta tuleva opiskelija, sinun ei edes tarvitse maksaa opinnoistasi!

Jos aiot tehdä opintoja johonkin toiseen korkeakouluun, nättiä on kysyä ensin omalta henkilökunnaltamme, saatko suorittamasi kurssit sujuvasti tutkintosi osaksi. Ainakin kurssin ruotsinkielisyys pitäisi pystyä todistamaan.