Ilmoittautuminen alkanut!

Bioetiikan instituutti Suomeen -työryhmä järjestää syksyllä tilaisuuden, joka kokoaa yhteen alan suomalaiset toimijat ja avaa keskustelun kansallisen bioetiikan tilasta ja tulevaisuudesta. Seminaarissa keskitytään tarkastelemaan bioetiikan tutkimusta eri tahoilla kuten yliopistoissa, tutkimuslaitoksissa, virastoissa ja toimikunnissa. Tilaisuus on tarkoitettu kaikille, jotka ovat kiinnostuneet bioetiikan tutkimuksesta ja sen kehittämisestä.

Seminaarin kansainvälisenä pääpuhujana on professori Norman Daniels Harvardin yliopistosta. Hän esitelmöi terveydenhuollon resurssikysymyksistä sekä yleisemmin oikeudenmukaisuudesta nyky-yhteiskunnissa.

Seminaari huipentuu paneelikeskusteluun, jossa tarkastellaan erityisen bioetiikan instituutin perustamisesta Suomeen. Instituutin tarkoituksena olisi kehittää bioetiikkaa akateemisena tieteenalana Suomessa ja luoda viitekehys kansalliselle bioetiikan tutkimukselle.

Seminaariin osallistuminen on maksutonta, ja sen kielinä ovat suomi ja englanti. Seminaari alkaa 26.9. noin klo 13 ja päättyy 27.9. noin klo 13.

Ilmoittautumiset 31.5. mennessä:

a)    Esitelmöimään omasta tutkimusaiheestasi (15+5 min, noin 300 sanan abstrakti.) Kerrothan samalla, esitelmöitkö mieluummin suomen vai englannin kielellä.

b)    Osallistujaksi seminaariin, jotta voimme lisätä sinut seminaarin tiedottamiseen tarkoitetulle sähköpostilistalle.

Esitelmän pitäjiin otetaan yhteyttä kesäkuussa ja seminaarin tarkemmasta ohjelmasta tiedotetaan elokuun loppuun mennessä.

Ilmoittautumiset ja abstraktit pyydetään lähettämään osoitteeseen:
johanna.ahola-launonen [(at)] helsinki.fi