Opiskelijoille uusi portfoliotyökalu

Ongelma? Miten esitellä oma osaaminen mielekkäästi ja visuaalisesti ilman oman www-sivun tai blogin perustamista? Pelkkä hakukirje ei aina riitä työnhaussa ja linkedin profiili tuntuu liian työläältä. Nyt yliopisto tarjoaa opiskelijalle tähän oman vaihtoehdon.

Tänään on julkaistu Opintoni (http:/student.helsinki.fi ) palvelun osana ensimmäinen versio työkalusta, jossa oman osaamisen voi jakaa muiden tietoon esim. työ- tai harjoittelupaikan haussa. Omaa osaamista/portfoliota pääsee muokkaamaan Opintoni käyttäjäprofiilikuvan takaa avautuvasta valikosta kohdasta portfolio.

Portfoliossa voit määritellä itsellesi esittelytekstin, kertoa osaamisestasi, työkokemuksestasi, kielitaidostasi,  näyttää halutessasi opintopistekertymäsi ja lisäksi voit lisätä omavalintaisia osioita esimerkiksi ainejärjestötoiminnalle tai muille harrastuksille. Jokaisen osion näkyvyyden voit itse päättää ts. näkyykö osio muille käyttäjille vai ei. Koko portfolio voi olla täysin yksityinen tai julkinen.

Tutustu portfoliotyökaluun ja Opintoni-palveluun –  anna palautetta & kehittämisideoita!

2 thoughts on “Opiskelijoille uusi portfoliotyökalu

1. Hei, kuulostaa tosi hyvältä!

Olisikohan tuota mahdollista saada käyttöön myös alumnina? Tai vaikka henkilökunnan jäsenenä? Mielelläni kokeilisin, mutta student.helsinki.fi ei ole saavutettavissa molempiin edellä mainittuihin ryhmiin kuuluvana.

• Moi,
      Kiitos palautteesta. Henkilökunnalle (opettajille) on työnalla vastaava työkalu yliopistoportfolion tekoa varten.
      Laitan mietintämyssyyn tuon alumniasian.
      t. Pauliina