Mahdollisesti kiinnostavia kursseja

Opintoni-sivulle on lisätty tänään julkaistussa päivityksessä uusi ominaisuus: mahdollisesti kiinnostavia kursseja -lista. Ominaisuus on koekäytössä ja päätämme käyttäjäkokemusten perusteella sen kohtalosta.

Mahdollisesti kiinnostavien kurssien idea on yksinkertainen. Se vertaa Opintoni-sivulle kirjautuneen opiskelijan opintosuorituksia muiden opiskelijoiden opintosuorituksiin. Kun opintosuoritusten perusteella löytyy vastaavankaltaisia opiskelijoita, etsii järjestelmä näiden opiskelijoiden suorituksista kursseja, joita Opintoni-sivulle kirjautunut ei ole suorittanut. Nämä kurssit näytetään mahdollisesti kiinnostavia kursseja -listalla.

Screen Shot 2016-05-03 at 15.27.38

Kurssin nimet ovat linkkejä opintojaksosivulle, joka puolestaan listaa kyseisen kurssin tulevat opetustapahtumat. Jos rinnakkaisia toteutuksia on useampia, opiskelija voi itse päättää, mikä niistä on esimerkiksi ajan tai kohderyhmän kannalta hänelle sopivin. Mahdollisesti kiinnostavia kursseja ei ota kantaa kurssille vaadittavaan opiskeluoikeuteen, mahdollisiin esitietovaatimuksiin tai mihin tutkintorakenteen kohtaan kurssi sopisi.