Kuinka tehdään digiloikka?

UUTINEN: KUINKA TEHDÄÄN DIGILOIKKA?

Helsingin yliopiston yhteisölehti Yliopistolaisen uusimman numeron teemana on digiloikka. Lehti esittelee, miten digitaaliset välineet mullistivat lääketieteen ja tilastotieteen opetuksen.

leaping_rabbit_drawingArtikkelissa ”Kuka vaan saa tulla kurssille” yliopistonlehtori Kimmo Vehkalahti esittelee yhteiskuntatilastotieteen MOOC-kurssiaan. Vehkalahden vinkki opetuksen kehittämiseen on ottaa pieniä askelia loikan sijaan: ”Minulle Helsingin yliopiston digiloikka tarkoittaa sitä, että kaikki opiskelijat ja opettajat tekevät itselleen ja alalleen sopivia hypähdyksiä eteenpäin. Niistä pienistä askelista syntyy se yhteinen loikka.” Yksinkertaisena esimerkkinä hän esittää Opetukseni-sivun: ”Uudet Opetukseni-sivut kannattaa ottaa käyttöön. Opettaja voi hoitaa viestinnän ja materiaalien jaon opiskelijoille suoraan sieltä. Siinä on tehty tosi helpoksi hypätä digijunaan.”

Lue lisää Yliopistolaisen näköislehdestä >>