Opetuksen toteutuksen digiloikan ensimmäiset koulutusohjelmat valittu

Opetuksen toteutuksen digiloikan ohjausryhmä valitsi kokouksessaan 28.2. ensimmäiset erillistä digiloikkarahoitusta ja muita tukimuotoja saavat koulutusohjelmat.

Hakemuksia tuli määräaikaan mennessä yhteensä 30 kpl ja ensimmäisten ohjelmien valinnassa painotettiin:

• Pilotointihenkeä: ensimmäisten ohjelmien kanssa luodaan konsepti tarvittavalle tuelle
    • Halukkuutta kehittyä yhteisessä prosessissa
    • Innokkuutta kouluttautumiseen
    • Sitoutumista yhteiseen prosessiin ja sen aikatauluihin
    • Valmiutta ja halukkuutta jakaa tietoa ja kokemuksia muille ohjelmille

Ohjausryhmä valitsi ensimmäisellä hakukierroksella koulutusohjelmat, jotka edustavat monipuolisesti yliopiston eri kampuksia ja ne ovat opetuksen toteutuksen digitaalisessa kehittämisessä eri vaiheissa.

Valituissa on sellaisia koulutusohjelmia, joilta ohjausryhmä odottaa näyttäviä avauksia digitaalisuudessa, mutta myös ohjelmia, jotka ovat digitaalisen opetuksen toteutuksen kehittämisessä aivan alkumetreillä. Ohjausryhmä näki lisäksi nyt valituissa koulutusohjelmissa valmiudet lähteä nopeasti liikkeelle omassa kehitystyössään. Yhteensä ohjelmille jaettiin 990 000€.

Valituiksi ensimmäisellä kierroksella tulivat:

Biologian kandiohjelma 50 000
Eläinlääketieteen kandidaatti 70 000
Fysikaalisten tieteiden kandiohjelma 50 000
Kasvatustieteiden kandiohjelma 75 000
Kielten kandiohjelma 60 000
Lääketieteen koulutusohjelma 100 000
Magisterprogram i samhällvetenskaper / Johtamisen opintokokonaisuus / Johtamisen perusteet 5 op ja Johtamisen soveltaminen 5 op 20 000
Metsätieteiden kandiohjelma 100 000
Oikeusnotaarin koulutusohjelma 75 000