Tiedote: Opiskelijat ohjataan Opintoni-sivun käyttöön lukuvuoden alkaessa

TIEDOTE: OPISKELIJAT OHJATAAN OPINTONI-SIVUN KÄYTTÖÖN LUKUVUODEN ALKAESSA

Opettaja, joko olet ottanut käyttöösi kurssisivut sekä Opetukseni-sivun? Kurssisivu auttaa sinua viestimään opiskelijoillesi ja Opetukseni kokoaa yhteen kaikki kurssisivusi sekä näyttää opetusaikataulusi. Jos nämä uudet digitaaliset työvälineet eivät vielä ole tuttuja, katso lyhyt esittelyvideo.

Ota kurssisivut käyttöösi heti, sillä kaikki uudet opiskelijat ohjataan Opintoni-sivun käyttöön lukuvuoden alkaessa. Saat kurssisivut käyttöösi Opetukseni-sivulla osoitteessa teacher.helsinki.fi.

Kurssisivujen ja opiskelijoiden Opintoni-sivun (student.helsinki.fi) tavoitteena on tarjota opiskelijoille portti kaikkiin kurssien materiaaleihin ja opiskeluun liittyviin ohjeisiin. Kurssisivujen ulkoasu on aina samanlainen, jotta opiskelijat näkevät ne yhdenmukaisina. Voit tutustua Opintoni-sivuun demoympäristössä (demo.student.helsinki.fi).

Kurssisivu kaikelle opetukselle

Kurssisivu muodostuu automaattisesti kaikille WebOodissa julkaistuille opetustapahtumille ja sinulla on automaattisesti päivitysoikeus omille kurssisivuillesi. Opiskelijasi löytävät kurssisivusi Opintoni-sivultaan ja näkevät sitä kautta myös kurssisivuille lisäämäsi materiaalit ja linkit.

Voit lisätä kurssisivullesi tekstiä, tiedostoja ja linkkejä. Jos käytät kurssillasi Moodlea, lisää Moodle-linkki kurssisivullesi, muuta ei tarvita! Kurssisivu ei korvaa Moodlen monipuolisia toimintoja, kuten tehtäväpalautus- tai tenttitoimintoja. Jos olet käyttänyt Moodlea vain materiaalin jakamiseen, voit halutessasi jakaa materiaalin jatkossa Moodlen sijaan kurssisivulla.

Tukea kurssisivun käyttöön

Tilaa tarvittaessa työyhteisöösi demo tai työpaja kurssisivujen käyttöönoton tueksi. Lisätietoja kurssisivuista ja käyttöönoton tukea saat opetusteknologiapalveluista osoitteesta opetusteknologia@helsinki.fi. Voit kysyä sekä antaa palautetta ja kehittämisehdotuksia myös sivuilla näkyvän Palaute-napin kautta.

Sekä Opetukseni-sivua että kurssisivun toimintoja kehitetään edelleen saadun palautteen perusteella. Jokainen palaute käsitellään ja pienikin palaute, niin risut kuin ruusutkin, ovat erittäin tärkeää jatkokehityksen kannalta. Anna siis rohkeasti palautetta!