Farmasian digiloikka ponnahti käyntiin

Farmasian digiloikka ponnahti käyntiin aloitustapaamisessa 10.1.2019. Meitä on nyt yhdessä kattava joukko opintosuuntiemme opettajia tekemässä Lääkehoitoprosessi sairaalassa verkko-oppimisympäristöä. Ryhmässämme mukana ovat opiskelijat ja verkostossamme kliinisen lääkehoidon ja lääkkeenvalmistuksen asiantuntijat sairaala-apteekista.

Farmasian digiloikassa teemme Lääkehoitoprosessi sairaalassa Moodlen, joka koostuu moduuleista. Verkkokurssi antaa farmasian opiskelijoille tärkeää asiantuntijaosaamista lääkehoitoon ja lääkkeen valmistukseen. Meille kurssi antaa mainion mahdollisuuden ideoida ja arvioida oppimista tukevia digimenetelmiä & haastamme itseämme innovoimaan digitaalisia oppimisen arviointimenetelmiä. Kokoamme menetelmien digikoria!

Tapaamisessa työstimme konkreettisesti verkkokurssimme moduuleja. Lääkehoitoprosessi sairaalassa ja kliiniset potilastapaukset ovat tärkeä moduulimme. Tässä tulemme tekemään asiantuntijahaastatteluita, videoita ja – virtuaalipotilaita! Toinen suuri teema kehitettävällä verkkokurssillamme on lääkkeenvalmistus sairaalassa. Rakennamme VR-aluetta ja digipalapelejä näiden taitojen harjoittelemiseen.

Lähdemme nyt innolla testaamaan, miten voimme audiovisuaalisuutta, pelioppimista ja virtuaalitodellisuusteknologiaa hyödyntäen tukea oppimista! Yhdessä kanssamme ovat pedagoginen ja verkko-opetuksen tuki.