Etsimme tutkijatohtoria tai tohtorikoulutettavaa!

Briefly in English: We are sharing an announcement for a post-doc/PhD student position at Digital Geography Lab and Ruralia Institute. The position benefits from the knowledge of Finnish language and hence is published in Finnish only.

Ja sitten suomeksi:

Kiinnostaako monipaikkaisuus, aluekehitys ja ihmisten liikkuvuus? Haluaisitko tietää, miten erilaisten digitaalisten aineistojen avulla voi monipaikkaisuutta tarkastella tai miten COVID-19 pandemia on vaikuttanut kakkosasuntojen käyttöä Suomessa?

Ruralia-instituutti ja Digital Geography Lab yhteiistyössä hakee tutkijatohtoria/tohtorikoulutettavaa hankkeeseen ”Monipaikkaisen asumisen rytmit”.

Tehtävät käsittävät digitaalisten massa-aineistojen (mm. rakennusten sähkönkäytön, matkapuhelinverkon ja Twitter aineistoja) hallinnointia, prosessointia ja analysointia. Hakijalta edellytetään riittäviä geoinformatiikan taitoja analyysien tekoon, massa-aineistojen käsittelyyn vaativaa osaamista (Python, R, PostgreSQL) ja tilastollista osaamista. Suurteholaskennan kokemus katsotaan eduksi.

Tarkemmat hakuohjeet löytyvät täältä.

Hakuaika päättyy 22.3.2021, ole nopea!

Lisätietoja saa: akatemiatutkija Olle Järv olle.jarv(at)helsinki.fi ja professori Tuuli Toivonen, tuuli.toivonen(at)helsinki.fi