(Oma)opettajien vertaistyönohjaus – Peer Group for Teachers (Academic Mentors) on 25.10.2019

[FI] Mikä on roolini omaopettajana? Miten kohtaan haastavia vuorovaikutustilanteita? Minkälaisia hyviä käytänteitä tiedekunnassa on omaopettajien tueksi?

[EN] What is my role as an Academic Mentor? Difficulties to communicate with students – how to deal with that? What best practices have others used in Academic Mentoring?

Welcome to a peer support event on Fri 25.10.2019 at 12-14!

[For English, see below.]

[FI] (Oma)opettajien vertaistyönohjaus matemaattis-luonnontieteellisessä tiedekunnassa

Kumpulassa käynnistetään vertaistyönohjaus opettajille, jotka ohjaavat henkilökohtaisesti opiskelijoita (esim. omaopettajille). Vertaistyönohjauksessa käsitellään opiskelijoiden kanssa koettuja todellisia tilanteita anonyymisti. Osallistujat voivat lähettää tapauskuvauksia etukäteen ohjaajille.

Vertaistyönohjausta vetävät opintopsykologit Anu Lehtinen ja Emilia Karjalainen. Pääpainona tilaisuudessa on vertaistuki, yhteinen keskustelu ja hyvien käytänteiden jakaminen luottamuksellisessa ilmapiirissä.

Käynnistystilaisuus pidetään pe 25.10.2019 klo 12-14 Physicum E206:ssa. Tilaisuus järjestetään, jos tarpeeksi osallistujia ilmoittautuu. Ilmoittaudu mukaan 21.10.2019 mennessä. https://elomake.helsinki.fi/lomakkeet/100530/lomake.html

Tervetuloa mukaan!

Toivovat,

Opintopsykologi Anu Lehtinen (anu.lehtinen@helsinki.fi, p. 0294120645)
Opintopsykologi Emilia Karjalainen (emilia.karjalainen@helsinki.fi, p. 0294120671)

[EN] Peer Group for Teachers (Academic Mentors) in Kumpula

A peer group is being set up in Kumpula for teachers that offer personal guidance to students as a part of their work (for example Academic Mentors).

We will discuss challenges in communicating with students and how to deal with that. We will discuss anonymous case examples that teachers have experienced. Participants can send propositions for cases to the instructors.

The group instructors are Study Psychologists Anu Lehtinen and Emilia Karjalainen. Main focus in the group will be peer discussion, peer support and sharing good practices.

The first event for anyone interested in the topic is organised on Fri 25.10.2019 at 12-14, in Physicum E206. The group is organized if enough participants enroll. To enroll, please send the following information to Emilia.karjalainen@helsinki.fi by 21.10.2019.

• Your name
  • Your programme
  • Your email
  • Description of your role as teacher