Suomen Eksegeettinen Seura (SES) täyttää tänä vuonna 80 vuotta!

Juhlistamme komeaa ikää vapaamuotoisesti teologikollegoiden, eksegeettiopiskelijoiden ja eksegetiikasta kiinnostuneiden kanssa Eksegeetti-iltamien merkeissä
perjantaina 9.11.2018 klo 16-18 (Vuorikatu 3, tiedekuntasali 5. krs.).
– kuohuviinitarjoilu ja pientä purtavaa

Luvassa on hienoista historian havinaa. Miten aika on muuttunut? Mihin olemme menossa?

Seuran sarjan tuorein julkaisu numero 116 ilmestyi juuri: Anneli Aejmelaeus, Katja Kujanpää ja Miika Tucker (toim.): Sisälle Septuagintaan — juhlissa tarjolla yllätyshintaan!

Mutta mitä mahtuu SES:n 80-vuotiseen julkaisuhistoriaan? Mikä on suosikki/inhokkijulkaisusi? Näkemyksensä paljastavat yliopistotutkija, Latinan kielen ja Rooman kirjallisuuden dosentti Maijastina Kahlos, tutkija ja Seuran jäsensihteeri Marika Pulkkinen, ekumeniikan professori Risto Saarinenteologian opiskelija Jussi Seppälä, Vanhan testamentin dosentti, verkosto- ja yhteisötyön asiantuntija Hanne von Weissenberg.