Opiskelijaruokaa

ladonlukkoEKT-päivän lounas syödään perinteisessä opiskelijaravintola Ladonlukossa, meille kaikille Viikissä opiskelleille tutussa ja turvallisessa ruokalassa. Ladonlukko on ollut paikoillaan A-talon valmistumisesta, vuodesta 1967 lähtien. Sen suojissa on tullut syötyä satoja aterioita, juotua kaikessa rauhassa kahvia kun pitäisi jo mennä luennolle ja parannettua maailmaa tenttiin valmistautumisen lomassa.

Viikin kampuksella on nykyään monta muutakin opiskelijalounasvaihtoehtoa: Unicafe-ravintolat Viikuna, Biokeskus ja Korona sekä koetilan Tähkä. Lisäksi kampuksella toimivat ravintolat Elviira ja Viikin kartano. Opiskelijat lukevat ahkerasti ruokalistoja ja ajan salliessa kävelevät kampuksen toisellekin laidalle esim. pizzan perässä.

Ladonlukon ravintolapäällikkö Virpi Björkas kertoo tarjoavansa päivittäin 500–700 lounasta. Näistä satakunta on kasvisaterioita. Herkkuruokia ovat broilerruoat, kaikki liha- ja kalapyörykät ja -pihvit, kalakeitto, lasagne ja kaikenlaiset kiusaukset. Suomalainen perusruoka siis. Perustutkinto-opiskelijat maksavat lounaastaan 2,60 €.

EKT-päivän ruokalista on seuraava:

• Lihamureke
  • Kasvisbolognese
  • Parmesansalaattia
  • Leipälounaana kinkkusandwich

Annokseen sisältyy salaatti- ja leipäpöytä sekä jälkiruokakahvi.

Virpi Björkas toivottaa kaikki EKT-päiväläiset tervetulleiksi nauttimaan monipuolisesta ja maukkaasta opiskelijalounaasta.