Tervetuloa konferenssiin!

Tässä blogikirjoituksessa kerron tiiviisti 28.-30.8.2019 Helsingissä pidettävästä Conference on Mean­ing­ful Re­la­tions in Aging and Dy­ing. Mikäli aihepiiri on sinulle kiinnostava, huomioithan, että esitelmiä ja postereita varten abstraktien jättö on parhaillaan auki (1.3.19 asti) ja rekisteröinti konferenssiin osallistujaksi on jo auki!

Elokuisen konferenssin tarkoitus on tarkastella laajasti ikääntymiseen, kuolemiseen sekä merkityksellisiin ihmissuhteisiin liittyvää tematiikkaa. Konferenssi on varsin monitieteinen ja yhteisten päiviemme työskentelykieli on englanti.

Konferenssiin kutsut pääpuhujat tuovat oman erityisosaamisensa monelta eri tutkimusalaltaan. Soveltavan psykologian professori Nigel King (University of Huddersfield) pitää luennon, joka tarkastelee erilaisia rooleja ja ihmissuhteita saattohoidossa. Luennossa tarkastellaan myös visuaalisten tutkimusmenetelmien käyttöä. Oikeustieteen professori (law and society) Rosie Harding (Birmingham Law School) jakaa asiantuntemustaan tuetusta päätöksen teosta elämänloppuvaiheessa. Diakonian ja ammatillisten opintojen professori Hans Stiffoss-Hanssen (VID Specialized University, Oslo) tarkastelee elämän merkityksellisyyden kokemusta ihmisen ikääntyessä.

Konferenssin asiantuntijapaneelin keskustelu vie meidät pohtimaan monikulttuurista ikääntyvien hoivaa ja saattohoitoa. Mukana keskustelemassa ovat Dr. Piret Paal, Prof. dr. Christa Anbeek ja Prof. dr. Sirpa Wrede. Keskustelijoiden asiantuntemuksessa yhdistyvät hoitotieteellinen, teologinen ja sosiaalitieteellinen asiantuntemus sekä tuore tutkimuksellinen tieto. Konferenssin esitelmät ja posterit vievät meidät erilaisiin ikääntymisen ja kuolemisen kysymyksiin. Osana konferenssiesitelmiä tulemme myös esittelemään oman hankkeemme tuloksia kotisaattohoidosta Suomessa.

Olet sydämellisesti tervetullut konferenssiimme!

Lisätietoa konferenssista: