Filosofian digiloikkaprojekti jatkuu!

Saimme keväällä projektin kunnialla päätökseen erinomaisin arvosanoin. Lopullinen keskiarvo kaikista kurssin palautteista on asteikolla 1-5 arvosana 4,25 ja kurssimme uudet innovatiiviset menetelmät saivat kaikki suitsutuista videoluennoista, keskustelulaboratoriosta, kyselyistä ja case-pohjaisesta lähestymistavasta alkaen. Opiskelijat olivat läpi kurssin huomattavan innokkaita ja kävivät paljon odotettua enemmän ylimääräistäkin dialogia, eli kurssia voidaan pitää huomattavana onnistumisena. Sanoipa muutama kurssille osallistunut opiskelija haluavansa kurssin vuoksi filosofian pääaineopiskelijaksikin!

Nyt olemme pyöräyttäneet syksyllä toisen pilottivaiheen käyntiin. Tässä toisessa pilottivaiheessa otettiin käyttöön keväällä kehitettyjä menetelmiä ja materiaaleja syksyn Etiikan johdantokurssia varten. Keväällä käytettyjä animaatioita, keskustelutehtäviä ja videoluentoja käytetään osana ”käännetty luokkahuone” (flipped classroom) -menetelmää, jossa opiskelijat ensin opiskelevat materiaaleja ja sitten tulevat syventämään osaamistaan muiden opiskelijoiden ja opettajien kanssa. Tähän asti kaikki on mennyt pääosin hyvin, vaikka pientä muokkausta on täytynyt tehdä, sillä kurssi ei ole ensisijaisesti verkkokurssi toisin kuin kevään kurssi. Myös parantelua tehtäviin ja muihin on tehty ensimmäisen kurssin palautteen pohjalta!

Tästä on hyvä jatkaa!