Fuksiblogi vaipuu talviunille

Fuksisyksy on hurahtanut ohi ja fuksiblogin on aika sanoa heihei. Kiitos kaikille lukijoille ja kirjoittajille, mukavaa lomaa ja tsemppiä tuleviin opintoihin!

Jouluisin terveisin,

Fuksiblogi ja tuutorit

P.S. Muistakaa ilmoittautuminen Kielikeskuksen kolmannen periodin opetukseen 31.12.–6.1.

Mistä tietoa Fuksiblogin jälkeen?

Fuksiblogi on siirtymässä talviunille, joten tässä listattuna linkkejä ja kanavia, joista löytyy tietoa ja apua tulevaisuudessa. Fuksiblogin julkaisut jäävät tähän osoitteeseen, joten tarvittaessa tietoa saa myös täältä.

Alma, Helsingin yliopiston intranet

ATK-keskus

Helka, kirjastopalvelut

Helsingin yliopisto

HYY, Helsingin yliopiston ylioppilaskunta

Kielikeskus

Käyttäytymistieteiden laitos

Käyttäytymistieteellinen tiedekunta

Nelli, tiedonhakuportaali

Opinto-oppaat

Unicafe-ravintolat

Unisport, yliopistoliikunta

YTHS, ylioppilaiden terveydenhoitosäätiö

Webmail, yliopiston sähköposti

Weboodi

Aikuiskasvatuksen Kilta ry, AKK, katso myös AKK:n facebook-sivu. AKK:n Elo-sähköpostilistan avulla pysyt helposti kärryillä Killan toiminnasta. Listalle voit liittyä seuraavasti:

• Lähetä sähköpostia vastaanottajalle majordomo@helsinki.fi
  • Jätä otsikkokenttä tyhjäksi
  • Naputtele viestikenttään ihan ensimmäiselle riville: subscribe elo-lista
  • Lähetä viesti

Peduca. Katso myös Peducan facebook-sivu sekä Peducan blogit Liitutaulu ja Peduca tiedottaa. Peducan asioista tietoa saat Peduca-sähköpostilistalta. Listalle pääset seuraavasti:

• Lähetä sähköpostia vastaanottajalle majordomo@helsinki.fi
  • Jätä otsikkokenttä tyhjäksi
  • Naputtele viestikenttään ihan ensimmäiselle riville: subscribe peduca-lista
  • Lähetä sitten viesti matkaan. Saat paluupostissa varmistuksen liittymisestäsi listalle.

Condus. Katso lisäksi Conduksen facebook-sivu. Conduksella ei ole omaa sähköpostilistaa, mutta järjestö ilmoittelee ainejärjestöjen listojen kautta, joten jos olet AKK:n tai Peducan sähköpostilistalla, saat todennäköisesti Conduksen ilmoitukset sitä kautta.

Muistathan myös seuraavat Fuksiblogin sivut:

• Sisällysluettelo, tänne on kerätty Fuksiblogin julkaisut aihealueittain,
  • Linkkejä, täältä löydät laajemman linkkilistan Fuksiblogin ulkopuolisille sivuille sekä
  • Fuksien UKK, useimmin kysytyt kysymykset, ehkäpä vastaus kiperään kysymykseesi löytyy täältä.

Koonnut: Riikka Helminen

Ilmoittautuminen kevään opintoihin

Ilmoittautuminen kevään opintoihin alkaa keskiviikkona 12.12. klo 12.

Mitä kursseja valita?

Lukuvuoden aikana tulisi yliopiston suosituksen mukaan suorittaa noin 60 opintopistettä (op), eli noin 30 op per lukukausi. Useat ensimmäisen vuoden opiskelijat jatkavat kevätlukukaudella aineopintoihin, mutta sivuaineenkin voi aloittaa.

Kasvatustieteen kandidaatin tutkinnon tutkintovaatimukset vuosille 2012–2015 löytyvät täältä. Maisterin tutkinnon tutkintovaatimukset täältä.

Tutkintorakennetta koskien voi ottaa yhteyttä käyttäytymistieteiden laitoksen osastosihteeriin, Päivi Latukkaan paivi.latukka[at]helsinki.fi, tai amanuenssiin, Anna Kuuteriin anna.kuuteri[at]helsinki.fi. Jos kaipaat henkilökohtaisempaa apua opintosuunnitelman tekemisessä, voit ottaa yhteyttä meihin tuutoreihin.

Kuinka ilmoittautuminen tapahtuikaan?

Ilmoittautuminen kursseille tapahtuu WebOodista löytyvän opinto-oppaan kautta (Opetus/Opintojaksot > Opinto-oppaat > Käyttäytymistieteellinen tiedekunta > Käyttäytymistieteiden laitos > Kasvatustieteet/kandidaatti, 2012–2013). Ilmoittautuminen kursseille vaatii sisäänkirjautumisen yliopiston tunnuksilla. WebOodin opinto-opas ja ilmoittautuminen -käyttöopasta pääset halutessasi vilkaisemaan täällä.

Ilmoittautuminen Kielikeskuksen kursseille

Ilmoittautuminen Kielikeskuksen kevään kursseille on seuraavasti:

• III opetusperiodi, ilmoittautuminen 31.12. – 6.1.2013
  • IV opetusperiodi, ilmoittautuminen 25.2.2013 – 3.3.2013

Kevätlukukausi 2013

Kevätlukukausi 2013 näyttää seuraavalta:

• III periodi: 14.1. – 3.3.
  • Väliviikko: 4. – 10.3.
  • IV periodi: 11.3. – 19.5.

Opintokokonaisuuden kokoaminen

Milloin ja miten opintokokonaisuus kootaan?

Kun pääaineen opintokokonaisuus (perusopinnot, aineopinnot tai syventävät opinnot) on valmis tulee opiskelijan pyytää opintokokonaisuuden kokoamista kasvatustieteiden toimistosta kasvatustieteet-neuvonta[at]helsinki.fi.

Opintokokonaisuudet tulee olla koottuna ennen tutkintotodistuksen pyytämistä. Opintokokonaisuudet kannattaa kuitenkin koota heti kun opintokokonaisuus on valmis seuraavista syistä:

1. Opiskelija näkee itse, mitkä opintokokonaisuudet hänellä on valmiina.
  2. Opiskelijan opintorekisteri selkeytyy.
  3. Opintohallinnon työ helpottuu suuresti mm. opintoneuvonnan ja opintojaksoille ilmoittautuneiden edeltävien opintojen tarkastamisen kannalta.

Arvosana opintokokonaisuudelle

Kun opintokokonaisuus kootaan, lasketaan sille arvosana. Opintokokonaisuuksista saatava arvosana määräytyy opintojaksojen opintopistemäärillä painotetun keskiarvon perusteella asteikolla 1–5.

Lähde ja lisätietoja: https://alma.helsinki.fi/doclink/223670

Tapahtumia joulukuussa

Tässä muutamia tapahtumia joulukuussa. Tapahtumalista päivittyy todennäköisesti vielä, uusimman tiedon löydät Tapahtumat-sivulta.

Vikko 49

Maanantai 3.12.