Sinä teit sen!

Ihan mielettömän suuret onnittelut teille uusille kasvisfukseille! Puuduttavat päivät loputtomien artikkeleiden parissa ovat vihdoin takanapäin. Eikä tunkkaisiin lukusaleihin ole enää paluuta pääsykokeisiin pänttäämisen merkeissä. JES! Ja mikä teitä sitten odottaa: Toivottavasti elämänne paras syksy uusina kasvatustieteilijöiden alkuina! Sen eteen me tuutorit olemme tekemässä kaikkemme.

En voi luvata, että järjettömältä tuntuvan ajatuksenjuoksun täyteiset artikkelit olisivat lopullisesti historiaa. Varmaa on kuitenkin se, että fuksisyksynne, sekä koko tuleva ensimmäinen vuotenne, tulee olemaan paljon enemmän: täynnä uusia ihania ystäviä (joilta saa vertaistukea kun esseiden deadlinet uhkaavat nurkan takana), sekä erilaisia tapahtumia ja hetkiä yliopistoyhteisössä, jotka varmasti jättävät niin pinttyneen jäljen muistiinne, että niitä voi sitten vanhainkodissa lämmöllä muistella.

Uskaltaisin väittää, että se Kasviksista koostuva yhteisö, johon teistäkin jokainen tullaan virallisesti syksyllä kastamaan, on yksi parhaista asioista, joita tuleva yliopistoelämä tuo tullessaan. On jopa mahdollista, että Minervan ruokalasta muodostuu se toinen olohuone, jossa pikainen kahvitankkaus venähtääkin iltaan asti. Ja miksikäs ei – parhaassa seurassa! Ja kuten vanha kansa tapaa sanoa: Opiskelu on elämän parasta aikaa. Siksi suosittelen lämmöllä ottamaan siitä kaiken ilon irti!

Vielä on kuukausi aikaa nauttia kuluvasta kesästä ja taputella itseään olalle huikeasta saavutuksesta, ennen ensimmäistä yhteistä tapaamistamme: ennakkopiknikkiä. Toivottavasti näemme siellä mahdollisimman monet teistä uutukaisista fukseistamme! Vaikka perhoset saattavatkin alkaa lepattelemaan vatsanpohjassa seuraavien viikkojen kuluessa, voin vanhana fuksikonkarina (fuksi vm. -10 ja -12) paljastaa, että stressaamista uusista asioista kannattaa tietoisesti välttää. Kyllä ne asiat aina ajallaan selkiytyvät, ja etsivä löytää oudoimpaankin luentosaliin. Muistakaa, että me tuutorit ollaan olemassa juurikin Teitä Fukseja varten. Ja meitä kannattaa hyödyntää rohkeasti, sillä onhan meillä varastossa ensikäden tietoa fuksina olemisesta!

Muista liittyä facebookin KT FUKSIT 2013 ryhmään täältä.

Kaikkien tuutoreiden puolesta,

Tiina (kaksinkertainen fuksi ja yksinkertainen tuutori)