Sinne, tänne ja tuonne!

Puuh! Alkurysäyksestä selvitty hengissä. 1.periodi on kahlattu läpi ja yliopiston rytmiin (ja akateemiseen vapauteen) alkaa tottua. Kun herätyskello pirisee aamulla klo 6.15, alkaa päässä syntyä hienoja ajatuksia. ”Akateeminen vapaus… Voinhan mä mennä myöhemmin luennolla, jos jaksan. Jos nukkuisin vielä puoli tuntia”. Kun vihdoin pääsee ylös, on jo seuraavan luennon aika. Hups! No onneksi se ei ole vakavaa, kunhan ei tule jokapäiväiseksi tavaksi 🙂 . Ekat kokeet eivät olleet niin kauheita kuin ajattelin, ehkä tämä alkaa sujua. Ensimmäiset opintopisteetkin ovat ropsahtaneet weboodiin! Viime viikko oli tenttiviikko, mutta minulle se oli lomaviikko ;> Kemian ensimmäisen kurssin tenttiminen läpi oli tosi hyvä idea ja toisen tentin, joka olisi ollut tenttiviikolla, voi uusia myöhemmin. On vapauttavaa kun ei tarvitse olla niin pilkun tarkka tenttien suorittamisessa, pääasia on, että ne tulee suoritettua kuitenkin ajallaan. Pidin siis hyvillä mielin ”syysloman” kotona maalla.

Ekan periodin aikana oli vaikka minkälaista tapahtumaa ja vierailua. On vaikea sanoa mikä oli paras, mutta Viri Lactic:sen järjestämä Juusto&Viini-ilta oli ainakin aivan huippuluokkaa! C-grundi oli muutettu hienostuneeksi ruokailutilaksi (ainakin opiskelijan näkökulmasta!) . Tarjolla oli montaa erilaista valko- ja punaviiniä, itse en tosin viineistä niin perusta (mutta nämä viinit olivat jopa minusta juotavia!). Parasta illassa oli seura ja ruoka.  Juustoja oli monen moista ja lisukkeetkin veivät kielen massuun asti. Hilloja, keksejä, piparia, omenaa, itse tehtyä leipää… Mmm! Herkkuja kaikille riitti ja opiskelijan kukkaro kiitti! Ilta oli nimittäin vieläpä ilmainen meille fukseille. Tästä täytyy tehdä ehdottomasti jokavuotinen perinne.

Toinen parhaimmista reissuista oli vierailu Vantaan Opaskoira-koululle. En tosiaan tiedä, oliko järkevää mennä koiria katselemaan.. Oma koira jäi kotiin vanhempien luokse ja koirakuume oli taattu! Oli todella hienoa saada tietoa opaskoirista ja miten niitä koulutetaan ym. Jälleen ruokatarjoilu oli namia.. Pääsimme kiertämään koululla ympäriinsä ja sain ihanan tiedon käsiini. Koirakoulu antaa koiriaan joskus 1-6 vk ajaksi hoitoon ihmisille! Eli hakemus siihen hommaan lähti välittömästi. Sitähän ei tiedä, saako sieltä koiraa koskaan hoitoon jos esimerkiksi aikataulut eivät sovi, mutta toivo elää 🙂 Edes väliaikainen karvainen kaveri olisi tervetullut asuntooni Viikkiin.

Pikkuhiljaa myös asuinympäristö on tullut tutuksi. Viikissä kaikki on lähellä! Iso Prisma on aivan koulun vieressä. Täältä löytyy myös Alepa, Valintatalo ja sen yhteydestä posti. Ja tottakai myös opiskelijoiden juomapuoti Alko löytyy Viikistä! Jokeri bussilla 550 pääsee Viikistä noin 5 minuutissa Itäkeskukseen, mikä autuus! Tarvitset sitten housuja, paitoja tai vaikkapa sisarustenlapsille leluja, ne löytyy Itiksestä. Ei tarvitse lähteä keskustaan etsiskelemään liikkeitä kun ne löytyvät saman katon alta lähempääkin. Kuinka helppoa (ja petollista..)! Suosittelen ottamaan vain käteistä mukaan, muuten pankkitili näyttää pyöreää lukua 😉

Muuten, nyt voi jo aloittaa joulun odottamisen… <3 Jouluun on alle kaksi kuukautta!

~Sanna-Kaisa ja piparkakun tuoksuiset kynttilät~