Millaisia yrityksiä yliopistolaisten sormista syntyy?

Helsingin yliopiston opiskelijoilla, tutkijoilla ja alumneilla on monenlaista yritystoimintaa. Jotkut tahtovat tarjota työtä ihmisille, toiset taas muuttaa pysyvästi sitä, miten maailma toimii.

Helsinki Think Company kertoo näiden yrittäjien ja yritysten tarinat. Julkaisemme tästä päivästä alkaen joka toinen viikko tarinoita Helsingin yliopistoon kytkeytyvistä yrityksistä ja ihmisistä niiden takana. Yritykset ovat eri vaiheissa toimintaansa, käynnistämisvaiheesta aina markkinajohtajuuteen.

Ensimmäisen tarinan päähenkilö on neurobiologian dosentti Henri Huttunen. Huttusen ja kollegojen yritys Hermo Pharma fuusioitui juuri toisen lääkeyhtiön kanssa Herantis Pharmaksi. Kasvu-uralla oleva yritys kehittää hoitoja toistaiseksi parantamattomiin sairauksiin. Tutkimuksen ja yrittämisen yhdistäminen saa Huttusen nousemaan innoissaan sängystä joka aamu.

Lue tarina tästä.