Yleinen

Kevään tapahtumat

15.3. klo 18 alkaen järjestetään Metsätalossa (sali 4) yhdessä historia-aineiden kanssa tutkijailta, jossa Dos. Oula Silvennoinen ja FT Soile Ylivuori kertovat tutkimusaiheistaan. Oula Silvennoinen julkaisi helmikuussa yhdessä Aapo Roseliuksen ja Marko Tikan kanssa huomiota herättäneen tutkimuksen “Suomalaiset fasistit”, ja Soile Ylivuori väitteli joulukuussa 2015 aiheesta “Women’s Bodies and the Culture of Politeness – Creating and Contesting Gendered Identities in Eighteenth-Century England”. Esitysten jälkeen on tarjolla pikkupurtavaa ja tietysti hyvää seuraa! Tervetuloa kuuntelemaan ja keskustelemaan .

20.4. on luvassa iloinen akateeminen juhlailta, kun alumnit ja historian ainejärjestöt järjestävät Uudella ylioppilastalolla yhteiset alumnisitsit. Aika ja paikka täsmentyy lähempänä, mutta merkitse päivä jo kalenteriisi.

Kevätkausi päätetään vappuaattona maljojen nostolla, ja elo-syyskuussa järjestetään alumniristeily Helsingin saaristoon. Myöhemmin syksyllä tutustutaan Kaisa-kirjastoon, ja syyskokouksen yhteydessä järjestetään vierailu johonkin kiinnostavaan kohteeseen. Ohjelma ja aikataulut tarkentuvat myöhemmin.