Ajankohtaista

Tulossa

Vaikeat aiheet – kiistanalaisten asioiden käsittely koulutuksessa -seminaari 7.10.2022 Tieteiden talossa. Katso lisätietoja tästä.

Viimeisimpiä vapaasti saatavilla olevia julkaisuja

Khawaja, A., & Puustinen, M. (2022). Recontextualising history in primary school: discourses in the classroom. History Education Research Journal.

Koskinen, M., & Puustinen, M. (2022). Yrittäjyyskasvatuksen retoriikka kansanedustajien puheissa 2004–2006. Kasvatus & Aika.

Rantala, J. (2022). The significance of family reminiscing for children’s historical consciousness. Memory Studies.

Hansen, P., & Puustinen, M. (2021). Rethinking society and knowledge in Finnish social studies textbooks. Journal of Curriculum Studies.

Puustinen, M., & Khawaja, A. (2021). Envisaging the alternatives: From knowledge of the powerful to powerful knowledge in history classrooms. Journal of Curriculum Studies.

Rantala, J., & Khawaja, A. (2021). Prospective primary school teachers’ confidence in teaching disciplinary history. Teaching and Teacher Education.

Säntti, J., Hansen, P., & Saari, A. (2021). Future jamming: Rhetoric of new knowledge in Finnish educational policy texts. Policy Futures in Education.