Ohje konseptin purkuun blogissa

Vaikka tämä tehtävä on henkilökohtainen, älä silti yritä tehdä sitä yksin. Tarkkaile, tutki, haastattele, puhu ja testaa ideoitasi oikeilla ihmisillä. Voit saada yllättäviä näkökulmia.
Kaikkea ajatustyössä tuottamaasi materiaalia ei ole tarkoitus tallentaa konseptiblogiin. Mieti miten saisit viestittyä koko asian mahdollisimman tehokkaasti!
Ongelma:

  • Lyhyt kuvaus

Ratkaisu

  • “Myy” idea muutamalla lauseella. Jos haluat, voit kehittää arvolupauksen ja liittää sen tähän.
Sidosryhmät

  • Piirrä kaavio. Tee lyhyt kuvaus tärkeimmistä jäsenistä  ”persona” -hahmoilla.
Jakelukanavat
  • Mitä kautta käyttäjät pääsevät käsiksi palveluusi?
  • Mitä toimintoja kussakin päätelaitteessa on järkevää suorittaa? Listaa vain pari.
  • Käytä listaamisessa User Story -muotoa: “kaupan asiakkaana haluan nähdä ostoskorini”
Tulovirrat
  • Kuka maksaa, mitä?
Product backlog
  • Listaa 3-5 tärkeintä User Storya jotka ovat loppukäyttäjän kannalta olennaisimpia.
  • Muista arvioida tärkeimmäksi valitsemasi User Storyn prioriteetti kahteen kertaan!

Kiitos hyvästä työstä!