Missä viljelemme

Helsingin yliopiston keskustakampuksen viljelmät sijaitsevat huikean kauniissa ja historiaa uhkuvissa kortteleissa, Unionikatu 37 ja 38. Blogissa tullaan julkaisemaan lyhyet kuvaukset Valtsikasta ja Topeliasta, jotka on vasta melko hiljattain remontoitu Helsingin yliopiston nykyisiksi opetustiloiksi. Näillä rakennuksilla on lähes 200 vuoden tarinat ja kohtalot takanaan, on kunnia ottaa sisäpihat hyötykäyttöön kampusviljelyn keinoin.

University of Helsinki City Campus plantations are located in the beautiful quarters of Unionkatu 37 and 38. Short descriptions will be published in the blog about Valtsika (Social Sciences) and Topelia, which have only relatively recently been renovated as modern educational spaces. These buildings have nearly 200 years of stories and fates behind them and it is an honor to turn the courtyards into campus farming oases.