Tervetuloa Kaupunkiakatemian helmikuun aamukahveille

nick_lee_flickr_creative_commons2
Picture by Nick Lee (Flickr Creative Commons)

Teema: Tutkimuksesta tuloksia – esimerkkejä tutkimus- ja kehittämishankkeiden vaikuttavuudesta

Aika: perjantaina 19.2.2016 klo 8–10
Paikka: Laituri (Narinkka 2), http://laituri.hel.fi/

Tilaisuudessa esitellään yrityksiä ja kaupungin käytössä olevia palveluita, jotka ovat käynnistyneet Aalto-yliopiston ja Helsingin kaupungin Innovatiivinen kaupunki -ohjelmassa vuosina 2000–2015 toteutettujen yhteistyöhankkeiden tuloksina. Mitä hankkeista voidaan oppia tulevia yhteistyöhankkeita suunniteltaessa?

Ohjelma:
klo 8.15. Tervetulotoivotus ja tilaisuuden esittely
klo 8.30. Asiantuntija Annukka Jyrämä (Aalto-yliopisto) ja erityissuunnittelija Ida Björkbacka (Helsingin kaupunki): Innovatiivinen kaupunki -ohjelma yhteisen tutkimus- ja kehittämistoiminnan alustana. Mitä olemme oppineet?
klo 8.45. Professori Matti Lehtonen (Aalto ELEC): Virta Oy & Pääkaupunkiseudun sähköautoinfrastruktuuri (eSIN)
klo 9.10. Professori Marketta Kyttä (Aalto ENG) ja hallituksen puheenjohtaja Maarit Kahila-Tani (Mapita Oy): Kokemuksellisen paikkatiedon kerääminen ja hyödyntäminen kaupunkisuunnittelussa.
klo 9.30. Projektipäällikkö, tutkija Ira Verma (Aalto ARTS) ja toimitusjohtaja Tarja Närvänen (Kiinteistö Oy Helsingin palveluasunnot): Ikääntyneiden asuinympäristöt, palvelut ja hoiva.

Kaupunkiakatemia on Helsingin yliopiston, Aalto-yliopiston ja Helsingin kaupungin uudenlainen yhteistyömuoto ja -verkosto, joka yhdistää monitieteisen tutkimuksen, opetuksen ja yhteiskunnallisen vaikuttavuuden kaupunkitutkimuksen alalla. Kaupunkiakatemian aamukahvit on kuukausittain järjestettävä rento seminaarityyppinen verkostoitumistilaisuus Laiturilla (Narinkka 2, Helsinki). Tilaisuudet koostuvat ajankohtaisiin teemoihin liittyvistä alustuksista ja vapaasta keskustelusta. Tarjolla on kahvia ja kevyttä aamupalaa. Tilaisuus on kaikille avoin, ja siihen voi osallistua sopivilta osin oman aikataulun puitteissa. Virallisen ohjelman jälkeen Laiturille voi jäädä keskustelemaan ja verkostoitumaan klo 11:een saakka.

Lisätietoja tilaisuudesta:

Lisätietoja antavat:

Ida Björkbacka, Helsingin kaupunki
ida.bjorkbacka@hel.fi, puh. 040 336 1659

Salla Jokela, Kaupunkiakatemian koordinaattori
salla.jokela@helsinki.fi, puh 050 448 9190

Mikko Särelä, Aalto-yliopisto Living+
mikko.sarela@aalto.fi, puh. 050 566 1232

Kutsua saa levittää eteenpäin!