Kaupunkiakatemian sivuaineopinnot 2016-2017

Kaupunkiakatemia järjestää lukuvuosina 2016-2017 Aalto-yliopiston ja Helsingin yliopiston yhteisen kandivaiheen sivuainekokonaisuuden (15–25 op).

Kaupunkiakatemia-sivuaineessa tarkastellaan ajankohtaisia kaupunkitutkimukseen, -kehittämiseen ja -suunnitteluun sekä kaupunkielämään liittyviä kysymyksiä. Kaupunkia lähestytään aidosti monitieteisenä kokonaisuutena yli oppiaineiden rajojen. Tavoitteena on kaupungistumisen aiheuttamiin monimutkaisiin ongelmiin vastaamiseksi luoda siltoja kaupunkitutkimuksen, kaupunkisuunnittelun ja muotoilun välille sekä lisätä tulevien alan asiantuntijoiden keskinäistä ymmärrystä ja vuorovaikutusta.

Opiskelijat hakevat sivuaineen opiskelijaksi JOOPAS-järjestelmän verkostohaun kautta. Hakemukseen liitetään yhden sivun mittainen motivaatiokirje, jossa kuvataan omia kiinnostuksen kohteita sivuaineen teemaan liittyen. Opiskelijavalinnat tehdään motivaatiokirjeen ja aiempien opintojen perusteella. Sivuaineeseen valitaan enintään 40 opiskelijaa.

Haku sivuaineeseen avautuu toukokuun alussa.

Opinnot-osiota löytyy lisätietoja aiheesta (toistaiseksi vuosien 2015-2016 sivuaineen tiedot).